ZBOŽÍNEK, O. Plánování trajektorie robotického ramene [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Chromý, Adam

Student přistupoval k řešení práce samostatně a svědomitě, konzultace příliš nevyužíval. Pracovní nasazení bylo přiměřené, do laboratoře s průmyslovým robotem docházel pracovat pravidelně. V průběhu řešení práce bych měl jedinou výtku k svéhlavosti studenta, neboť bylo někdy velmi náročné studentovi vysvětlit, že navržená ergonomie ovládání není intuitivní, jak bylo požadováno v zadání. Student se nakonec požadavkům podvolil, avšak domnívám se, že tento přístup by mu mohl činit potíže v budoucím zaměstnání, kde má zadavatel vždy zcela hlavní slovo. Všechny body zadání byly splněny a výsledky práce jsou funkční a použitelné v praxi. Zadání považuji spíše za jednodušší, avšak bylo vypracováno kvalitně a bez větších výhrad, tudíž není pochyb o technických dovednostech studenta a práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B - 80.

Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Burian, František

Zadání pro studenta Ondru Zbožínka bylo průměrně náročné, odpovídající standardní náročnosti bakalářských prací zadávaných na našem ústavu. Student měl dle zadání použít hotový driver na ovládání robota Epson C3 a upravit jej tak aby spolupracoval i s robotem Epson C4. Dále měl tento driver a související ovládací program rozšířit o nové druhy ovládání, mezi které si student vybral ovládání ovladačem Razor Hydra. Všechny body zadání byly splněny. Student během řešení musel nejprve zjistit funkci současných nástrojů spolupracujících s robotem Epson C3, následně se seznámit s odlišnostmi C4, robota C4 mechanicky a elektricky připojit, oživit a upravit řídící software tak, aby spolupracoval s novým robotem. Dále student musel upravit ovládací program v C# a rozšířit o nové funkce. Samotný text práce je členěn v méně logickém sledu, než bych u práce tohoto typu očekával. Student se nedrží modelu Zadání - Návrh - Realizace - Zhodnocení realizace. Rešeršní části a vlastní práce studenta se v průběhu textu silně prolínají a v některých pasážích je lze velmi těžko oddělit. Jako vlastní práci studenta mohu označit kapitolu 4 - popis SW nástroje TcpC3Com v2.0 jež je zřejmě předěláním a rozšířením programu EpsonC3Com, který byl popsaný v kap. 2.2. Též celá kapitola 5 se dá považovat za práci studenta, avšak je z části popisem existujících knihoven a jejich implementace do systému. Vlastní chování jeho navrženého systému, které by mělo logicky předcházet popisu použitého ovladače je až na straně 53 v jedné větě. Tento popis by si zasloužil většího rozboru s důsledky na bezpečnost použití zvolené koncepce. Student v práci cituje použité zdroje, které jsou ve správném formátu. Rozsah citované literatury odpovídá práci tohoto typu. Práci mohu označit jako původní. Přiložená bakalářská práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta, práci hodnotím stupňěm C - dobře.

Navrhovaná známka
C
Body
78

Otázky

eVSKP id 102792