MALÁ, J. Územní plánování v praxi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2014.
Práce je obsáhlá a je výsledkem zpracovaného množství informací, které studentka získala přímo z praxe, od jednotlivých pracovníků, kteří pracují v územním plánováním. Jejich informace shrnula, analyzovala a zaujala k ním postoj. Práce je velmi zdařilá a po odborné stránce výborná. Známka je snížená z důvodu formálního zpracování diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | V diplomové práci není úplný seznam zdrojů. Chybí citace především u obrázků v práci, na mnoha místech není u přímých citací uvedená strana, ze které se čerpá. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | D | Práce není zpracována v šabloně, která je studentům poskytována. Obsah je zpracován netradičním způsobem, některá čísla kapitol chybí (např. III. 1. b) je uvedena, ačkoliv chybí III. 1. a)). V práci je různé zarovnání textu a různě volené mezery mezi řádky. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Úroveň zpracování teoretické části je na výborné úrovni, studentka popsala výstižně danou problematiku. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Analytická část je velmi dobrá, práce však obsahuje méně vlastních poznatků při řešení problémů spojených s územním plánováním. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Práce shrnuje a vysvětluje danou problematiku a usnadňuje laické veřejnosti orientovat se při konkrétních případech v praxi. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Studentka se seznámila s danou problematikou nejenom z hlediska teoretického, ale i z hlediska praktického. Komunikovala z pracovníky, kteří pracují v oblasti územního plánování a zaujala postoj k jednotlivým problémům. |
Celkově diplomovou práci považuji za velmi dobrou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Studentka se ve své práci v souladu se zadáním zabývá územním plánováním v praxi. Diplomovou práci považuji za úplnou. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | K řešení cíle diplomové práce zvolila studentka adekvátní přístup. Teoretická i praktická část je vypracována v rozsahu a na úrovni odpovídající zvolené problematice. Velmi kladně hodnotím studentčinu schopnost zajišťování a dohledávání potřebných podkladů a informací. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Práce je zpracována na velmi dobré úrovni. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Obtížnost řešení odpovídá požadavkům na diplomovou práci. V práci však shledávám i jisté nesprávné, případně zavádějící informace, např. na stranách 27 a 28, kde se studentka věnuje typům obcí ze správního hlediska, nejsou vždy typy obcí shodně popisovány. Navíc schéma znázorňující typy obcí není doplněno označením ani zdrojem, ze kterého bylo čerpáno. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Odborné i laické veřejnosti je v práci přiblíženo, jaké možnosti mají občané při zasahování do územního plánování. Práce je přínosná zejména díky konkrétním podrobně popsaným případům. | |
Odborná jazyková úroveň | C | V práci se místy vyskytují překlepy a další jazykové nedostatky. Studentce bych vytkla, že mezi použitými zdroji nejsou uvedeny všechny publikace, ze kterých čerpala, jak je zřejmé z poznámek pod čarou. U citací nejsou vždy dodrženy všechny zásady. Celkově odbornou jazykovou úroveň hodnotím jako dobrou. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | C | Studentka zvolila neobvyklé číslování kapitol. V práci bych uvítala více diagramů nebo přehledných tabulek, případně mapy či obrázky ke konkrétním příkladům. Text není v práci jednotně zpracován. Celkově písemnou a grafickou úpravu považuji za dobrou. |
eVSKP id 70785