DOUŠEK, M. Výroba kostky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Rozsah a provedení práce odpovídá stanovenému zadání. Celkové hodnocení zohledňuje samostatnost studenta při jejím vypracovávání a stylistickou úpravu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Úkolem bakalářské práce bylo navrhnout postup výroby reklamního předmětu – hrací kostky z plechu. Po úvodní rozvaze a posouzení technologičnosti tvaru výrobku, navrhl Martin Doušek výrobní postup kombinující technologické operace vystřihování rozvinutého tvaru kostky a následné ohýbání. Pro vystřihování v postupovém nástroji a tři postupné ohýbací operace zpracoval výkresy sestav nástrojů. Cíle bakalářské práce tak byly splněny. Z obsáhlého textu bakalářské práce, výkresové dokumentace zahrnující mimo jiné tři výkresy sestav i z velkého počtu odkazů na použitou literaturu je zřejmý zodpovědný přístup studenta k řešení práce. Stylistická úroveň práce je však na nižší úrovni a vyskytují se v ní věcné a formální chyby. Např.: z tab. 3 vyplývá, že hodnota nejmenší velikosti vystřihovaného otvoru nezávisí na tloušťce plechu; při výpočtu střižníku na vzpěr se vychází z chybného vztahu pro nevedený střižník; při výpočtu ohýbací síly se počítá s chybnou hodnotou ohýbané délky 55 mm, přičemž nejsou uvažovány tři současné ohyby v první operaci; síla pro operaci „dohnutí“ je naopak z neznámého důvodu násobena dvěma; ve střižném nástroji není vyřešeno ustavení polohy pásu plechu při vystřihování druhé řady výstřižků. Na úrovni zpracování výkresové dokumentace je opět patrný zodpovědný přístup studenta k sestavení své BP. Výkresová dokumentace je zpracována pečlivě, ale je zde patrná nezkušenost autora s obdobným úkolem. Viz např. umístění čtyři vodící sloupky a počet osmi kolíků (pos.28) u střižného nástroje, nebo úroveň výkresu tvarového střižníku (č.v.BP-15-15)
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 68660