MAREŠ, M. Vliv kulturní diverzity na řízení podniku ve vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Předložená práce je zpracována dostatečně, vykazuje nedostatky zejména po obsahové stránce. Hodnocení práce v jednotlivých kritériích jsou uvedena výše. Otázky k obhajobě: 1) Definujte prosím pojmy diverzita, řízení versus vedení, tým. 2) Popište koncept realizovaného výzkumu, zaměřte se především na tvorbu dotazníku. 3) Popište současnou přípravu/systém přípravy pracovníků společnosti Epona na jejich působení v mezinárodním týmu. 4) U Vámi uváděných návrhů odůvodněte blíže jejich obsah (např. u jazykového vzdělávání uvádíte, že více než 50% nedisponuje dostatečnou jazykovou vybaveností - jak jste dospěl k tomuto údaji? Kolika zaměstnanců se tedy konkrétně tento typ vzdělávání bude týkat? Jaké úrovně by pracovníci měli dosáhnout? Za jak dlouho? Kolik to společnost bude stát? Analogicky postupujte i u dalších návrhů. 5) Co rozumíte externím/interním multikulturním vzděláváním?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | Cíl byl naplněn částečně. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Zvolený postup řešení lze považovat za standardní, nicméně přístup k výzkumu nebyl zcela správný (nebyl formulován výzkumný problém, výzkumná otázka, operacionalizace nebyla provedena, není zřejmé, jak bylo postupováno při konstrukci dotazníku - volba položek působí nahodile, není popsán zkoumaný vzorek). Navíc student uvádí na str. 41, že situaci posuzuje na základě vlastní zkušenosti, což je pro výzkum zcela nepřípustné. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Získaná data jsou shrnuta, nejsou interpretována. | |
Praktická využitelnost výsledků | E | Návrhy jsou nekoncepční, nerozpracované, přínos pro mezinárodní společnost je velmi diskutabilní. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce je strukturována, po formální stránce zpracována uspokojivě. V souvislosti s terminologií jsou vymezeny základní pojmy v kontextu kultury, nicméně nejsou definovány další klíčové termíny jako jsou diverzita, řízení, leadership mezinárodních týmů. Oceňuji pokus studenta vypracovat práci v anglickém jazyce, ne vždy je však správně pracováno se zavedenými pojmy (viz např. nesprávný překlad pojmu "mateřská společnost" jako "maternal company"). | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | E | Práce s informačními zdroji není vždy zcela korektní. Ne vždy je vložena citace zdroje, přestože má být zdroj odcitován (viz např. u výčtu autorů na str. 21) nebo není citováno ve správném formátu (viz např. na str. 22 "Majlergaard, Linked-in!). Zdroj uvedený u obrázku na str. 21 není uveden v seznamu literatury, ani není správně odcitován. U obrázku na str. 54 uvádí student, že zdrojem je jeho práce, což není pravdou, protože se jedná o výsledky výzkumu realizovaného G. Hofstedem. |
The thesis is coherent and understandable, yet does not go into much detail, the suggestions in this thesis are practically applicable, but too general and lacking focus. However, the author uses the theoretical part to his advantage during the analysis, which I welcome. Overall, the conclusions sustained the objective of the thesis, so I believe the author fulfilled the established requirements.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 103638