MAGDON, J. Simulace odmrazování krycího skla světlometu a jeho aplikace v automobilovém průmyslu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Student předkládá práci, která se věnuje problematice odmrazování světlometů v automobilovém průmyslu pomocí simulačních nástrojů se zaměřením na efektivní využití deicing simulačních metod v praxi. Práce je členěna standardně na dvě hlavní kapitoly, teoretickou a praktickou část s podobným rozsahem. Teoretická část se věnuje oblastem relevantním pro práci – fyzikálnímu popisu přestupu tepla s fázovou změnou a též prezentuje rešerši na technologie o světelných zdrojích a metod odmrazování používaných v osvětlovací technice. Poslední kapitola této části poskytuje teoretický úvod do použitého CFD simulačního software a hlubší náhled do jeho struktury. Praktická část představuje jádro předkládané práce a shrnuje samotný autorův příspěvek do problematiky s dosaženými výsledky. Práce je zaměřená na oblast numerických simulací procesu odmrazovaní. V praktické části je nejdříve představen simulační model, na kterém probíhá celý výzkum prezentovaný v práci. Součástí posouzení relevantnosti každého simulačního výsledku je vyšetření konvergence resp. stability řešení a posouzení míry očekávaného fyzikálního chování, které autor definuje v další části práce. V následující kapitole autor úlohu parametrizuje a definuje tři základní praktické parametry, pro něž vyšetřuje jejich vliv na průběh a výsledek simulací. Jádrem práce je kapitola věnovaná interpretaci dosáhnutých výsledků. Hlavním výstupem je oblast hodnot parametrů zabezpečujících nejen konvergující výpočet a věrohodný výsledek, ale zároveň i možnost optimalizovat simulace směrem ke kratšímu výpočtovému času, což je obzvlášť důležité v praxi. Simulační model odmrazování je nakonec aplikovaný s ohledem na požadované výstupy práce na konkrétní, praktické aplikaci – na reálném světlometu. Student během výzkumu a psaní diplomové práce porozuměl problematice, aktivně hledal a využíval odborné zdroje informací, naučil se pracovat s komplexním, komerčním výpočtovým software. Obzvlášť bych chtěl vyzdvihnout studentovu trpělivou a systematickou práci s obrovským množstvím simulací a dat, s kterými bylo potřeba při dané parametrické náročnosti pracovat, vyhodnocovat a interpretovat je. Práce je napsaná v anglickém jazyce, což pojal student i s ohledem na očekávaný přínos práce v mezinárodním měřítku jako výzvu. Práce sice místy stylizačně trochu trpí formulováním obsahu v jiném než mateřském jazyku, na druhé straně to nijak nesnižuje kvalitu dosáhnutých výsledků a reálnou možnost uplatnění výstupů z práce v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Jan Magdon in his thesis „SIMULATION OF HEADLIGHT COVER LENS DE-ICING AND ITS APPLICATION IN AUTOMOTIVE INDUSTRY” combines a theoretical part, which describes different types of the automotive head-light systems and compares their performance, with a practical study using numerical simulation approach. In the first part of the work the author talks on different physical mechanisms of the heat transfer, such as conduction, convection and radiation and presents their defining equations. A latent heat of fusion is introduced to reflect the solidification or melting. Next, de-icing methods are described and summarized in a table, showing advantages and disadvantages of those techniques. As a modelling tool the STAR-CCM+ CFD software was utilized. The author briefly mentions different available models. Finally, the simulation domain, stability study and numerical results of the de-icing process simulation are presented and discussed. Points in favor: 1) The author makes informative summaries when comparing different equipment or de-icing techniques 2) The thesis includes Interesting numerical study with the graphical representation of the de-icing process Critics: 1) The thesis contains several mistypes 2) The author does not present the gas flow and solidification / melting equations 3) The conclusions do not include some achieved results of the de-icing process optimization
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 129583