TVRDOŇOVÁ, A. Příprava a charakterizace hydrogelů s difúzním gradientem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Smilek, Jiří

Bakalářská práce studenty Anny Tvrdoňové pojednává o progresivním tématu přípravy a následné fyzikálně-chemické charakterizaci hydrogelů s difúzním gradientem. Vzhledem ke komplexnosti a také s ohledem na nově řešenou problematiku hydrogelů s difúzním gradientem na pracovišti FCH VUT byla od studentky vyžadovaná určitá samostatnost, studium a porozumění literatuře. Nutno podotknout, že v této činnosti studentka obstála na výbornou. Oceňuji především nadšení pro práci na novém tématu hydrogelů s difúzním gradientem. Studentka příkladně diskutovala naměřená data na pravidelných konzultacích. Prokázala, že je schopna nejenom naměřit kvalitní set dat, ale tato data také velmi dobře zpracovat. V navazující práci doporučuji pouze mírně vylepšit kvalitu interpretace výsledků a jejich diskuzi. Věřím, že nadšení, píle a odhodlání vydrží studentce i u navazující diplomové práce, kde bude moci problematiku hydrogelů s difúzním gradientem detailněji rozebrat. Z pozice vedoucího jsem byl s prací studentky nadmíru spokojen a těším se na další spolupráci formou navazující diplomové práce. Celkově práci Anny Tvrdoňové hodnotím stupněm A „výborně“ a vřele ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Využití poznatků z literatury A
Studium literatury a její zpracování A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Využívání konzultací při řešení práce A
Závěry práce a jejich formulace A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Pekař, Miloslav

Bakalářská práce je věnována zajímavé a moderní problematice gradientových gelů. První tři, obecně-teoretické části prezentují schopnosti autorky práce s literaturou a vyhledávání relevantních údajů. Na úrovní bakalářské práce jsou tyto části na zcela adekvátní úrovni. Zbytek práce tvoří experimentální část, kde autorka popisuje přípravu svého gradientového gelu a jeho základní charakterizaci. V ni zjevně prakticky zhodnotila poznatky získané studiem literatury. V celkovém souhrnu práce překračuje obsahově i rozsahově standard bakalářské práce. Práce je sepsána docela dobře, byť místy obsahuje gramatické nebo slohové úlety, které nechci podrobněji vypisovat, uvedu jej jeden příklad na str. 30: „...na základě sledu uvolňování...“. Formální úprava je vcelku v pořádku, tabulky by nemusely mít tolik vodorovných čar, automatické křížové odkazy (obrázky) narušují zaběhlosti češtiny (Obrázek...). Odkazy bývají umísťovány na konci odstavců a ještě za tečku, namísto na konci prvé věty, kde je daný odkaz využit. Obvykle jsou nesprávně odsazeny (někdy i zahájeny) pokračující odstavce za rovnicemi. Rovnice (5) je asi zbytečná v daném kontextu Na str. 27 není jasné, co byl vzorek pro spektrometrii, zda samotný gel, nebo vodné prostředí, v němž byl umístěn, podobné nejasnosti jsou u příslušných obrázků (např. 13) Bod toku v části 5.4 není moc šťastně zvolený název. Navíc leží daleko za hranicí LVO, kde bude síť vzorku dost narušena. Bakalářská práce splnila zadání, má více než dostatečný rozsah, doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Využití literatury a její citace A
Úroveň jazykového zpracování B
Formální úroveň práce – celkový dojem B
Závěry práce a jejich formulace A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 130547