JANEČKOVÁ, R. Dynamický model podvozku odpruženého pneumatickými vaky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Tato práce se zabývá návrhem modelu pneumaticky odpruženého podvozku se zahrnutím hystereze a propojení vaků. První část tvoří podrobná rešerše obsahující teorii související s tématem, systémy pneumatického odpružení a analytické modely pneumatického odpružení, kde autorka prokázala schopnost vyhledat relevantní zdroje, prostudovat je a srozumitelně interpretovat poznatky. Praktická část je zaměřena na návrh samotného modelu na základě poskytnutých dat z měření, ta jsou implementována do modelu náprav a také kompletního nákladního vozidla v prostředí ADAMS Car. Ocenit lze podrobné ověření navrženého modelu pro jednotlivé analýzy. Po formální stránce lze vytknout horší kvalitu některých grafů či občasná zavádějící tvrzení. Celkově je však práce na dobré úrovni a vytvořený model má svůj praktický význam pro další analýzy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Závěrečná diplomová práce se zabývá tématem dynamického modelování podvozku odpruženého pneumatickými vaky. Práce je logicky rozdělena na několik částí počínaje rešerší problematiky vozidlového odpružení, která je následována historickým vývojem pneumatického odpružení a popisem několika typických analytických modelů. Hlavními kapitolami jsou pak návrh analýza vlastního dynamického modelu pneumatického odpružení a jeho začlenění do kompletního multibody modelu vozidla v prostředí systému MSC Adams. Z hlediska splnění cílů zadání jsou zpracovány všechny body v dostatečném rozsahu. Po formální stránce práce by se dala vytknout horší kvalita některých obrázků a také časté opakování již jednou vyřčených tvrzení. Naopak některá místa vhodné ilustrace postrádají (např. popis hydropneumatického odpružení) a v kapitole 5 je poněkud nějasně popsán původ dat z měření charakteristiky odpružení modelovaného vozidla. Nicméně i přes tyto drobné nedostatky se jedná o zajímavou práci s praktickým přínosem pro modelování pneumatického odpružení v rámci numerických simulací vozidlové dynamiky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 149639