HALOUZKOVÁ, R. Projekt intervenčního programu zaměřeného na prevenci obezity u dětí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Studentka při tvorbě bakalářské práce prokázal schopnost samostatné práce. Bakalářská práce splňuje požadavky kladené na tento typ práce a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cílem bakalářské práce bylo navrhnout intervenční projekt zaměřený na prevenci obezity u dětí a mládeže. Byl vytvořen pobytový program určený pro žáky 2. stupně základní školy ve mestě Vsetín. Autorka splnila deklarovaný cíl vypracovat nabídku pobytového programu pro základní školy ve zvoleném městě. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Zvolený postup odpovídá řešené problematice. Volba metod je dobrá. V práci byla provedena analýza prostředí, ve které byla zmapována nabídka aktivit podporujících zdraví u organizací poskytujících služby dětem školního věku. K vyhodnocení byla použita metoda SWOT analýzy. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Studentka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry pro návrhovou část BP. Z práce je patrné, že se v dané problematice dobře orientuje. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Výsledky práce mohou být východiskem pro plánování pobytových kurzů pro žáky školního věku, zejm. při sestavování ekonomických podkladů pro akce obdobného zaměření. Pro realizaci kurzu by musel být projekt detailněji rozpracován - např. časový harmonogram činností doplnit konkrétní obsahovou náplň programu, harrnonogram pobytu aj. a také zvážit navýšení časové dotace (vícedenní akce). | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Struktura práce odpovídá požadavkům kladeným na tento typ práce. Používaná terminologie a jazyková úroveň je na velmi dobré úrovni. V textu se ojediněle vyskytují pravopisné a typografické chyby (chyby v interpunkci, v nesprávném tvaru koncovky apod.). | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autorka vychází z 32 tuzemských zdrojů (tištěné i elektronické zdroje). Studentka prokázala schopnost využívat poznatky z odborné literatury. Citace jsou uváděny správně v souladu se směrnicí pro vypracování bakalářské práce. |
Práce představuje návrh projektu na uspořádání pohybového programu s náplní péče o zdraví pro děti ve Vsetíně. V teoretické části se autorka nedostatečně věnovala analýze výzkumných šetření, kterými by doplnila současný stav ve společnosti (jak jsou na tom děti a mládež z pohledu péče o zdraví, zejména u obezity a nadváhy). Navržený projekt je realizovatelný bez většího praktického dopadu na stanovenou problematiku. 3 dny považuji za příliš krátkou dobu na působení projektu. V práci chybí větší popis možností pro získání investic pro navržený produkt. Práce je doplněna tabulkami a anketním šetřením u vybraných škol. Práce splňuje požadavky na bakalářskou práci. Doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Stanovené cíle práce byly splněny, autorka se pokusila navrhnout na základě studia literatury a analýzy současného stavu projekt pro zlepšení zdravého životního stylu ve Vsetíně. Byl proveden průzkum nabídky u škol ve městě Vsetín a na základě tohoto průzkumu se autorka rozhodla pro rozšíření stávající nabídky o 3 denní akci pro zájemce. Součástí návrhu je i finanční rozvaha pro připravovanou akci. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Použité metody jsou adekvátní pro splnění cíle práce, bylo však vhodné přidat současný stav výzkumu obezity a nadváhy u vybraného souboru (lze získat z dostupných dokumentů na OHS, případně na SZÚ), nebo provést výzkum na jedné ZŠ a doplnit aktuální informace (stačí např. výpočet BMI z aktuální výšky a váhy u vybrané skupiny dětí). | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Získané výsledky autorka práce interpretovala na základě požadavků pro stanovené téma, práci doplnila tabulkami a návrhem pro praktické využití navrženého projektu. Ze studia literárních zdrojů vyplývá, že je autorka schopna navázat na teoretické znalosti formou praktických výstupů. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Využitelnost navrženého projektu je spíše v teoretické rovině a může sloužit jako vodítko pro podobné projekty. Nedostatečnost vidím zejména v délce doporučeného programu pro děti (třídenní program nepůsobí příliš na dítě v žádném směru, k upevnění potřeb pro zlepšení zdravého životního stylu dětí je zapotřebí nejméně týdenní intervence a dále jednorázových aktivit po ukončení programu). | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce vychází z teoretických poznatků, které autorka směřovala spíše pro děti mladšího školního věku (např. krátká podkapitola o stravovacích návycích dětí - zvířátka z ředkviček a okurků více motivují děti k tomu, aby více konzumovaly zeleninu) apod. V teoretické části autorka poměrně málo prostoru věnovala tvorbě projektů. | |
Práce s informačními zdroji | A | Autorka v práci používala citace literárních zdrojů dle stanovené normy. |
eVSKP id 86840