SEDLÁŘ, J. Bezpečnostní rám závodního vozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Cílem diplomanta bylo navrhnout konstrukční změny ochranného bezpečnostního rámu závodního automobilu s ohledem na bezpečnost posádky podle kritérií, jež jsou dány předpisy FIA. V první části jsou právě podrobně rozebírány tyto předpisy a také homologační zkoušky rámů. Diplomant sám velice iniciativně oslovil několik závodních týmů pro získání vstupních dat pro výpočty v programu Ansys. Jeden z nich (CP Auto) měl zájem na rozšíření spolupráce a navržená konstrukční vylepšení má v úmyslu využít při skutečné přestavbě závodního vozu Škoda Octavia (rám realizován před desíti lety podle tehdejších předpisů) a výrazně tak zvýšit bezpečnost jezdce, což jen zvyšuje význam této práce. Jednotlivé návrhy byly výpočtově ověřeny a porovnány a to také velice správně i s ohledem na hmotnost, jež je speciálně u závodních vozidel nesmírně důležitá (bezpečnost by však vždy měla stát výše). Veškeré body zadání diplomové práce byly splněny. Diplomant ke zpracování diplomové práce přistupoval svědomitě, velice samostatně a prokázal schopnost využít znalosti ze studované specializace ke zvládnutí úkolů, které byly na něj, jakožto řešitele diplomové práce kladeny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce pana Jiřího Sedláře se zabývá bezpečnostními rámy závodních automobilů. Samotnou práci je možné rozdělit na dvě hlavní části. První z nich pojednává o normách a homologačních zkouškách platných pro bezpečnostní rámy, tato část je velmi propracovaná, ale zároveň věcná. Druhá část obsahuje konstrukční návrhy rámů pro automobil Škoda Octavia včetně kontrol napjatostí dle homologačních zkoušek. Zajímavé je zejména porovnání analýz napjatostí několika navržených variant s rámem, který byl původně umístěn ve voze. Práce je psána srozumitelně a přehledně, po formální stránce je zcela v pořádku. Pravopis a úprava jsou až na pár drobností v pořádku (např. Tabulka 4. je bez jakýchkoliv jednotek). Dosažené výsledky jsou jistě přínosné a využitelné pro stavbu bezpečnostních rámů. Veškeré zadané cíle a požadavky byly splněny, práce působí kompaktně a věcně. Student vhodně použil vědomosti a dovednosti nabité při studiu pro řešení své diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 28964