JANUŠKA, A. Model laboratorního pohonu pro výukové účely [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Student zpracovával diplomovou práci průběžně a účastnil se konzultací s vedoucím práce. Zadané úkoly se snažil řešit samostatně s pomocí doporučené literatury. Získané teoretické znalosti postupně ověřoval pomocí vytvořených simulačních modelů. Při řešení úkolů student nepostupoval vždy zcela systematicky a při některých konzultacích působil nepřipraveně. V práci se pak vyskytují formální chyby v rovnicích a popisu veličin. I přes upozornění se chyby opakují, což zbytečně snižuje kvalitu práce. Modely simulací se nepodařilo studentovi dopracovat do optimální podoby, zřejmě i z důvodu velké výpočetní a tím i časové náročnosti simulací.
Předložená diplomová práce na téma Model laboratorního pohonu pro výukové účely nejprve shrnuje parametry laboratorního pracoviště se dvěma motory, poté je podrobněji rozebrán jejich model a následně je celé pracoviště simulováno. Po formální stránce mám výtky k nedodržování důsledného označování symbolů a jejich stylu. Např. neoznačení vektoru, záměna indexů apod. což zhoršuje čitelnost sdělení. Ojediněle se vyskytne hrubka, nebo hovorový výraz, neobratná vyjádření a formulace, jako např. „spřažený moment“, nebo „nejoptimálnější“. Z grafického hlediska není vhodné, aby obrázky přetékaly přes okraj textu, stejně jako některé rovnice. Autor pracuje s literaturou, ale u některých zdrojů [6,9] není jasné, kdo je autorem a v kterém roce byly pořízeny. Ačkoliv norma nepředepisuje styl citování podobných zápisků, bylo by vhodné tyto údaje uvádět. Po obsahové stránce je práce vyvážená, velká část je věnována podstatě problému, modelu a jednotlivým podsystémům. Některé souvislosti jsou, bez otevření modelu, čtenáři skryty. Například v kontextu s ostatními není jasná platnost rovnice (4.19). V kapitole 4.4 by bylo vhodné zmínit rozdíl mezi jmenovitým tokem v rovnici (4.42) a v textu. V rov. (4.7), (4.10) chybí derivace a není jasná souvislost s rov. (4.9) a (4.12). Také kvůli mnoha formálním chybám některé rovnice nedávají smysl (4.1). Výsledky práce jsou shrnuty v kapitole 7, kde jsou prezentovány provedené simulace různých variant zapojení modelu. Přestože této práci bylo věnováno značné úsilí, prezentační úroveň ji kazí. Na závěr konstatuji, že zadání bylo splněno a práci mohu doporučit k obhajobě.
eVSKP id 127374