PAZOUR, M. Časový vývoj reologických parametrů strusky aktivované různými aktivátory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2021.
Na Bc. Miroslava Pazoura jsem pěl ódy již v rámci hodnocení jeho bakalářské práce a nejinak tomu bude i nyní u té diplomové. Výhodou bylo, že nyní právě na bakalářskou práci volně navazoval, tentokrát ovšem v angličtině a ještě na mnohem náročnějším a velmi neotřelém tématu, od kterého nebylo na začátku úplně jasné co očekávat. Přesto se ve studované problematice výborně orientoval, byl velmi samostatný při studiu odborné literatury, zpracovávání teoretické části i výsledků, dokázal sám navrhovat a realizovat navazující experimenty, a navíc získané výsledky na vysoké úrovni diskutovat. K tomu přispěly i plodné konzultace, kde kladl zajímavé otázky, zajímal se i o širší souvislosti. Velice si vážím toho, že jsem pak práci prakticky nemusel opravovat a že ji tak poctivým přístupem zpracovával i přesto, že již „měl své jisté“ v podobě zaměstnání po skončení studia. Navíc se nad rámec svých povinností účastnil i dalších měření, jejichž výsledky se do jeho diplomové práce nevešly. Bylo mi ctí, radostí i motivací do další akademické práce sledovat jeho zápal a velké pokroky napříč celým studiem. Ačkoli bych z objektivních i subjektivních důvodů uvítal jeho pokračování ve formě doktorského studia, přeji mu jen to nejlepší v praktickém uplatnění, k němuž od začátku tíhnul více. Nepochybuji o tom, že i tam bude šířit dobrou pověst své alma mater.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Diplomová práce Bc. Miroslava Pazoura je tematicky zaměřena na časový vývoj reologických parametrů strusky aktivované různými aktivátory. Na začátek nutno říci, že se jedná o velmi kvalitní práci, s množstvím velmi zajímavých experimentálních dat, která jsou navíc kvalitně diskutováná. Dle mého názoru dokonce množství experimentálních dat překračuje běžný rozsah VŠKP podobného charakteru. Diplomová práce je standardně členěna na teoretickou část (24 str.), která "nezaujatého" čtenáře velmi vřele uvádí do studované problematiky. Teoretická část je napsána kvalitně, srozumitelně a čtivě. Některé typografické nedostatky či překlepy výrazněji nesnižují kvalitu této části práce. Součástí teoretické části je i současný stav řešené problematiky, při jehož přečtení je více než zřejmé, že se diplomant seznámil s řešenou problematikou do hloubky a navíc, že jí i výborně porozuměl. Experimentální část (7 str.) detailně popisuje experimenty, které byly v rámci diplomové práce realizovány. Zde taktéž nemám významnějších připomínek. Doslova nadšen jsem z výsledků a diskuze experimentálních dat. Dle mého názoru se kvalitní práce pozná podle toho, že otázky, které oponenta při čtení práce napadaly, byly zbytečně na papír zaznamenávány, vzhledem k tomu, že v následujících odstavcích byly diplomantem otázky zodpovězeny. Škoda popsaného papíru. Přeci jen některé části jsou ovšem nedotaženy úplně do konce (buďme rádi za ně) - prosím o zodpovězení 4 otázek oponenta. K práci mám výtky jen formálního charakteru (již zmíněné typografické nedostatky či překlepy) a dále dle mého názoru by bylo vhodné více rozebrat poslední cíl definovaný v zadání práce - 4. Porovnání získaných výsledků s výstupy dalších metod orientovaných na průběh hydratace a jejich diskuze. Zde bych uvítal hlubší diskuzi a kvalitnější korelaci výsledků z reologického měření. Celkově lze práci Bc. Miroslava Pazoura hodnotit jako velmi kvalitní. Práci samozřejmě doporučuji k obhajobě a celkově ji hodnotím stupněm "A - výborně".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 131533