MAREŠ, M. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Zajímavý koncept student podpořil i provozním řešením a vytvořenými vnitřními prostory. Dokumentace je úplná, přehledná a na dobré grafické úrovni. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Student pracoval soustavně a systematicky, účastnil se pravidelně konzultací. |
Solidní bakalářská práce, kterou by, i přes výše uvedené problémy, měl její autor obhájit.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | C | Sympatická snaha po nekomplikovaném řešení formou doplnění nároží bloku. Zvolené objemové řešení a traktování u předmětné stavby ale vytváří komplikace v dalších částech doplňovaného bloku – celek vykazuje znaky neinvenčního, mechanického opakování | |
Architektonické řešení | C | Architektonické řešení přináší oponentovi nejvíce komplikací. Přes deklarovanou snahu, že koncept stavby tkví v přebírání typických znaků objektů starých zástaveb, vnáší návrh do území neautentické prvky (výrazně sklonité sedlové střechy s výraznými štíty) a neadekvátní měřítko (jak objemy, tak i jednotlivé prvky architektury, např. okenní otvory). Celkový architektonický výraz stavby je rozporuplný. | |
Provozní řešení | B | Provozní řešení obytných podlaží je přehledné s dobře definovanými obytnými skupinami rytmizovanými respirii se společenskou funkcí. Přesto zde nalezneme komplikovaná místa jako: - komplikace s množstvím schodišť (včetně toho, které obsluhuje “dvorek” z mezipodesty) v severní průčelní hmotě - umístění boxů na jízdní kola až do 2.np - poměrně vysoký podíl komunikací v parkovacích podlažích | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukční řešení je proveditelné, jeho schématické znázornění ale málo přehledné. K obhajobě: problematické řešení “zaatikových” teras – odvodnění a řešení tepelných mostů (viz výkres detailu fasády). | |
Formální úroveň | C | Grafická úroveň práce je solidní, výrazně kvalitnější u standardních výkresů – plánů, a naopak s určitými nedostatky v prostorových vyobrazeních. |
eVSKP id 39647