VOSTALOVÁ, H. Urbanisticko – architektonická studie konverze vojenského brownfieldu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2018.
Diplomová práce je velmi dobře zpracovaná, jak po obsahové, tak i formální stránce a obsahuje množství příloh nad povinný rámec zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Diplomantka pracovala aktivně, k práci přistupovala racionálně a prokázala schopnost vyrovnat se úspěšně s náročným úkolem. Vypracovala podrobné analýzy území, nastudovala pečlivě problematiku zvolených funkcí a navrhla koncept území, který zohlednil potenciál území stát se významným centrem vzdělávání. Práce je po koncepční stránce zdařilá a dotažena do všech důsledků. Poskytuje ucelené a přehledné informace jak o celkovém řešení prostoru, tak o detailním řešení centrální části s návrhem školských zařízení. |
Předložená práce splňuje všechny nároky na závěrečnou práci magisterského stupně studia architektury. Návrh přesvědčivě prezentuje zadáním požadované využití vojenského brownfieldu, a to citlivým hmotovým a funkčním členěním.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Autorka zvolila koncept odvíjející se od centrální struktury škol, směrem severním v soustředných úsečích do klidného bydlení, směrem jižním navazuje na zachované objekty. Stejně tak se mění objem a forma jednotlivých objektů od středu k okrajům, v závislosti na jejich funkci i postavení v hierarchii navrženého městečka. | |
Architektonické řešení | A | Celkové hmotové řešení odpovídá konceptu – průkazně na fotografiích modelu, na vizualizacích. Materiálové řešení respektující kontext blízké krajiny je prokresleno na fragmentu fasády (výkres 58). | |
Provozní řešení | A | Pro obsluhu všech objektů, ploch a funkcí je snaha o bezkolizní řešení, vedení komunikací a situování parkovacího domu reguluje vjezd do samotného centra a popdoruje ekologické formy pohybu. Situování „naučného parku“ by logicky snad mělo mít vazbu na objekt a plochy biofarmy. V řešeném detailu univerzity chybí filtr u vstupu do tělocvičny z prostoru zahrady. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Konstrukční řešení pláště a střech škol je dostatečně popsáno na výkresech stavebního detailu (59, 60), chybí popis v textové části chybí. | |
Formální úroveň | A | Předložená práce ve všech přílohách dostatečně přesvědčivě vypovídá o záměru autorky, pomáhají zpracované analýzy, schémata a doprovodné texty. Vybraný detail řešení objektu škol postrádá v půdorysech podlaží výškové kóty a pohledy a vizualizace vykazují rozdílnou úroveň grafického zpracování. Představu navrženého konceptu výrazně podporují fotografie modelu. |
eVSKP id 108372