DĚDOCH, L. Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Práce splňuje potžadavky, kladené na bakalářskou práci. Autor řešil jednoznačně aktuální, nicméně poměrně jednoduchou problematiku analýzy spokojenosti zákazníků, řešil ji standardními postupy, ale tyto postupy nedokázal plně využít. Pro obhajobu nabízím dále tyto otázky: - charakterizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum - z čeho vycházíte při vymezení věkových kategorií při identifikaci respondentů - kategorie 26 - 50 let je velmi široká a lze oprávněně předpokládat, že zákazníci z obou konců tohoto věkového spektra budou mít odlišná očekávání a odlišné vnímání úrovně poskytovaných služeb.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň navrhované části C Návrhová část obsahuje řadu doporučení, postrádám zde větší míru propracovanosti jednotlivých návrhů. V některých případech jdou návrhy "proti" výsledkům analýz - na jedné straně stojí tvrzení, že pracovníci kadeřnického salónu mají plné ruce práce, je tu i úvaha o přijetí další pracovnice, na druhé straně jsou zde uvedena doporučení, směřující ke zvýšení poptávky po těchto službách (snížení cen, zvýšení intenzity propagace...?). Na jiném místě je uvedeno nepřiliš jasné vyjádření o úrovni spokojenosti zákazníků, "...která dosáhla velice pozitivního hodnocení (1,58 z 5)" Vysvětletek prosím.
Přínos a praktické využití návrhu C Některé závěry analýz a doporučení mohou být pro majitelku salonu přínosné, ale ve velké většině případů se bude jednat o zjištění, která budou spíše potvrzením jejích zkušeností a informací, získaných každodenním stykem se zákazníky.
Iniciativa a samostatnost při zpracování A Autor pracoval zcela samostatně a iniciativně.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 A bez připomínek
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Dobrý výběr literatury, ale řada nepřesností - viz např. pojednání o kvalitativních a kvantitativních metodách výzkumu, o velikosti vzorku dotazovaných (str. 24), o "výhodách" a "nevýhodách" SWOT analýzy (str. 30).
Splnění cíle a rozsahu zadání B Cíle práce byly v podstatě splněné, výhrady mám vůči úrovni zpracování jednotlivých částí- některé jsou poměrně povrchní (týká se to především návrhové části práce)
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) B Autor zvolil vhodné teoretické koncepce, s ohledem na charakter provozovny, kde prováděl svá šetření, bylo možné očekávat daleko hlubší rozpracování problematiky služeb.
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) C Autor zvolil hodnou formu získávání údajů, ale podle mého názoru nevyužil tuto situaci tak, jak bylo možné. Otázky mohly pokrývat širší škálu oblastí, také interpretace je poměrně plochá (proč např. není uvedena podrobnější analýza oldpovědí na spokojenost zákazníků s dětským koutkem: do které kategorie zákazníků patřili ti, kteří vyjádřili nespokojenost s jeho zřízením a fungováním...)?
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Horáková, Michaela

Navrhovaná známka
B

eVSKP id 57416