ZATLOUKAL, Š. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Město - místo Stavění napříč a do hloubky vzhledem k typografii svahu, údolí a stopě jím vedené komunikace, charakterizuje přístup autora k podstatným prvkům místa. Údolí "protéká" racionální strukturou zastavění, její ukončené bloky definují hranici geometrie bloku - komunikace s určitou nepřesností. Vnější prostory jsou rytmem malých dvorů učeben a parkem-náměstím na jejich protilehlé straně. Vše je vyváženě definováno, ale jednolitý charakter prostorů je příliš abstraktní, vztahy k okolí jsou vyjádřeny jen v celkovém měřítku souboru školy. Je zde nebezpečí definice cizího prvku příliš odtrženého od svého prostředí, nesmí se stát introvertním světem, prázdným během víkendů a letních prázdnin. Program školy Velký důraz je dán na kmenové učebny, vývoj potenciálu jejich typologie by mohl přinést nové pojetí učeben 21.století v prostředí gymnázia. Speciální učebny jsou příliš vyčleněny z organizace funkcí, musí se stát atraktivními, abychom necítili povinnost jít k jejich domu. Vyjádření horizontálním členěním nejlépe odpovídá charakteru venkovních prostorů, jejich měřítku a orientaci "do hloubky". Vertikální lamely jsou v rozporu k tomuto principu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Neúnavný vývoj projektu vedl ke zjednodušení jeho typologií a organizace, zde se odráží vytrvalý postoj k práci v různých fázích architektonického projektu, od jeho schématického vyjádření až k architektuře prostorů a prostředí. |
Celkově návrh ve své podstatě jasný, ale problematický pro dané staveniště. Jsou-li pro návrh dvě hlavní kritéria místa a funkce, je první v tomto případě nepochopené.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | D | Jasný příklad řešení, kdy nové objekty školy jsou položeny kolmo k cestě a vytvářejí tak hřeben otevřený do veřejného prostoru. Logickým důsledkem tohoto řešení je, že veřejný prostor se stává prostorem školy, vymezeným pro pěší provoz bez případného automobilového provozu. Toto řešení je sice příznivé pro školu, ale potlačuje jiné městotvorné funkce. Škola pro sebe přebírá více než jí pravděpodobně náleží. Zaslepení komunikace ze severní strany přitom může vyvolat vážné problémy pro stávající budovy | |
Architektonické řešení | C | Architektonický výraz školy vychází z urbanistického řešení.Pavilony školy mají celkem příjemné měřítko, jejich charakter a výraz však podle mého názoru neodpovídá situaci školy začlenné do kompaktní městské zástavby. | |
Provozní řešení | C | Objekty učeben mají mezi sebou bezpochyby malé odstupy a tedy problémy s denním světlem, které je u školy zásadním předpokladem. Dispozice je sice funkční, ale těžkopádná. Schází tělocvična. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Konstrukce standardní, otočné stínící prvky v chodbách těžko odůvodnitelné. | |
Formální úroveň | B | Grafická úroveň přiměřená. |
eVSKP id 31723