CZAJKOWSKI, O. Operační transkonduktanční zesilovač pro využití v programovatelných analogových polích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Diplomant se ve své práci zabýval otázkou návrhu operačního transkonduktančního zesilovače, který by byl vhodným základním aktivním prvkem pro programovatelná analogová pole. Zadání práce bylo formálně splněno v požadovaném rozsahu, i když kapitola zabývající se layoutem mohla být obsáhlejší, více podrobná a obsahovat i ověřovací simulace obvodu extrahovaného z navržené topologie. Hodnocení aktivity studenta je poněkud složitější. Po diplomantovi jsem požadoval na začátku více samostatnosti a vlastní iniciativy. Diplomant to bohužel pochopil tak, že po několika konzultacích na podzim minulého roku, se ozval až těsně před odevzdáním závěrečné práce. Veškerá práce je tedy víceméně samostatnou prací studenta. Z tohoto hlediska bych hodnotil jako klad zvolenou posloupnost prací a nakonec i výsledky, kterých dosáhl zcela samostatně. Diplomant ukázal během řešení DP schopnosti využívání pokročilých inženýrských nástrojů jako jsou návrhové systémy CADENCE či SPICE simulátoru. Úroveň formálního zpracování je bohužel nízká. Student má evidentně problém s gramatikou a jasnou formulací myšlenek. Na tento problém jsem ho několikrát upozorňoval, bohužel si nevzal tyto rady k srdci a zbytečně tak snížil celkovou úroveň práce o několik stupňů. Grafická úroveň dále trpí nevhodným formátem vzorečků. Diplomant uvedl zdroje, které používal, bohužel na některých místech nepoužíval odkazy na ně důsledně. Seznam citované literatury také není vždy uveden po formální stránce úplně přesně. Nicméně odkazovaná literatura se vztahuje k řešenému tématu a diplomant užil i zdrojů v anglickém jazyce. Celkové hodnocení uvedené diplomové práce není snadné. Práci odvedenou na diplomové práci a dosažené Výsledky citelně sráží jazyková úroveň a také některá, z odborného hlediska, diskutabilní místa. Diplomovou práci bych připustil k obhajobě před komisí a dal tak diplomantu šanci dokázat, že problémem nejsou jeho odborné znalosti, ale formální zpracování práce. Nakonec chci ještě apelovat na studenta, aby se zamyslel nad formální úrovní svých prací a snažil se je maximálně vylepšit, neboť formálně správně zpracovaná dokumentace je jedním ze základních aspektů každodenní inženýrské práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | F | 8/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Student se zabývá problematikou návrhu a simulace několika struktur OTA. Z hlediska zadání splnil zřejmě všechny úkoly beze zbytku. Naproti tomu ale stojí celková odborná úroveň práce, zpracování a vysvětlení výsledků a zejména formální úroveň práce. Po stránce odborné práce nepřináší nic nového, student rozebírá již známé obvodové topologie a pouze je simuluje a zjišťuje jejich parametry, zda odpovídají počátečnímu zadání resp. odpovídají výpočtům. Výpočetní a návrhové postupy jsou pouze převzaty z jiné literatury. Také zpracování a zejména interpretace výsledku jsou nedostatečné, student pouze uvádí řadu grafů jako výsledků simulací, v textu práce ale vůbec nerozebírá, zda je vše správně nebo zda je nutné provést nějaké úpravy a proč- viz. dotazy oponenta. Formální zpracování je ale velmi špatné, jen namátkou vybírám to nejpodstatnější - nedodržování českých gramatických pravidel, nekompletní obrázky (5 a 17), velmi nekvalitní anglický abstrakt, nepoužívá trpný tvar vět, nepracuje s indexováním veličin, v rovnicích jako násobení používá hvězdičku, v kap. 3.5.1. jsou jen grafy bez jakéhokoli textu, v literatuře místo příjmení používá pouze jména autorů. Z hlediska bodového zisku by měla být práce hodnocena stupněm E, nicméně na základě uvedených faktů ji hodnotím na úrovni průměrné bakalářské práce, což ale nemůže stačit pro diplomovou práci. Pokud má být práce obhájena požaduji, aby se student ke všem výtkách vyjádřil a věrohodně je vysvětlil. Požaduji také zodpovězení následujících otázek.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 20/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 8/20 | |
Formální zpracování práce | F | 2/10 |
eVSKP id 41120