BENADA, M. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Slovní hodnocení práce: Práce studenta na bakalářském projektu byla systematická a cílevědomá. Student v průběhu práce systematicky prověřoval různé možnosti řešení, které dokladoval pracovními modely i pečlivým dispozičním řešením. Průběh i výsledek práce dokladují mimořádnou úroveň studenta, výrazně přesahující obvyklou úroveň bakalářských projektů. Otázky a náměty k obhajobě: -
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | systematický, profesionální, cílevědomý |
Dům působí vyrovnaně a stabilně, jasně definuje území a navazuje citlivě na kontext. Vnitřní prostory atria jsou velmi příjemné a vytváří ideální podmínky pro komunitní život studentů. Návrh je velmi dobrým příkladem řešení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Nejvyšší hmota jasně definuje těžiště domu a napomáhá čitelnosti vstupu z Táborského nábřeží pomocí rampy a jejímu pocitovému vymezení na veřejný a semi-soukromý prostor. Tento fakt je důležitý z hlediska bezpečnosti vnitřního dvora. Gradace hmot přes roh také jasně reaguje na kontext okolí, na hotel Austelitz a vertikálu věže kostela sv. Leopolda. | |
Architektonické řešení | A | Velkorysé řešení, které nastavuje standard, stabilizuje území a zároveň je pokorné vůči okolní zástavbě. Čisté a příjemné proporce hmot, rozdělení domu na sokl a tělo. Vyvážené barevné a materiálové řešení. Vnitřní prostory jsou jasně definované a proporčně vyvážené. Vyšší světlá výška v menze a společenských prostorách domu dodávají velkorysost velkoměstského domu. | |
Provozní řešení | A | Velkoryse řešený vstup do kolejí s umístěním recepce, lobby a šatních boxů. Pozitivní je vstup do komunitních a společenských prostor ze vstupního plata, mírně problematické se jeví přístup do kolárny přes schodiště. Návrh rampy a propojení s veřejným prostorem skýtá otázku bezpečnosti a povětrnosti. Přínosem je vizuální propojení menzy s ulicí, oživení uličního parteru. Problematické se jeví komunikační propojení menzy a bydlení, kdy je student nucet chodit z menzy do bytu přes ulici. Přínosem je rovnocenné vnímání obou hlavních schodišť. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Konstrukční řešení přínáší potřebnou variabilitu prostor současného i budoucího návrhu. Poddimenzované prostory pro technické instalace, např. vzt z menzy, garáží apod.; navržené šachty jsou nedostatečné a jejich revize by mělo za následek radikální přehodnocení dispozičního řešení ve vyšších patrech. Ke zváženi stojí využití množství tzv. hluchých prostor pod rampou a společenskými sály v přízemí. | |
Formální úroveň | A | Grafické zpracování je přehledné a čisté. Autor jasně formuluje a prezentuje ideu. |
eVSKP id 39166