MOSLER, Š. Aktivace Fragmentu v krajině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Štěpán Mosler ve své diplomové práci předkládá aktivaci tzv. Ivančického viaduktu. Industriální fragment s pohnutou historií, jehož odstřel a následný prodej do šrotu na prahu milénia se stal přímým inspiračním východiskem koncepce návrhu. Expozí rozmetané dílčí části konstrukce svou ironizující existencí vynikajícím způsobem rozvádějí posmrtný příběh Eiffelovy příhradoviny. Otázky a náměty k obhajobě: - konstrukční a materiálové řešení
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | konceptuální se zájmem |
Student prokazuje znalosti dané problematiky
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Diplomová práce řeší území pod Ivančickým viaduktem. Urbanistické řešení vychází z jednoduché myšlenky – vzpomínka popadaných části daného mostu. Jednotlivé průchozí „bloky“ jsou využity pro expozice, restaurace, zázemí, knihovny a další vyžití návštěvníků. | |
Architektonické řešení | A | Architektonický výraz areálu je poplatný dnešním potřebám, je výrazem soudobé architektury. Stavba je svým konceptem zajímavě zasazena do zeleně. Také zajímavým prvkem je řešení organické konstrukce pláště, měnící se vlivem podnebí. Přiznání novodobých konstrukcí stěn je přínosem. | |
Provozní řešení | B | Provozní řešení studentské práce je navrženo standardní danému tématu. Dispozice jsou přehledné, lze vstupovat do expozice z obou stran areálu. je přehledné a jednoduché. V předložené situaci nejsou čitelné venkovní komunikace a parkoviště. Parter není řešen. | |
Technicko konstrukční řešení | C | Technicko konstrukční řešení, které student předkládá, je zvoleno adekvátně k zadání daného projektu. V návrhu detailu je diskutabilní popis skladby podlah a stropu (např. chybí profilované plechy). Chybí popis skladby stěny. Doporučuji navrhnout detail založení stavby. | |
Formální úroveň | B | Předložena práce, včetně fotek modelu je velmi přehledná, dokládá myšlenkový postup studenta. Grafická úroveň je dobrá. Prezentace je přesvědčivá |
eVSKP id 38833