NOVÁK, D. Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti lidské výkonnosti a omezení. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Hlaváčová, Jana

Práce splňuje zadané požadavky, jsou podrobně rozebrány veškeré změny v Amendmentu 5 proti původní verzi. Diference jsou potom srovnány s náplní jednotlivých kapitol současných učebních textů. Bakalářská práce je zpracována pečlivě, přehledně a navržené změny jednotlivých kapitol jsou vesměs realizovatelné.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Šošovička, Róbert

Bakalářská práce měla srovnat požadavky na teoretickou výuku dopravních pilotů z předmětu "Lidská výkonnost a omezení" podle původních požadavků předpisu JAR-FCL 1, obsažených v Amendmentu 2, s novými požadavky v Amendmentu 5. S novými požadavky Amendmentu 5 měla být srovnána i stávající učebnice pro výcvik dopravních pilotů. Práce v úvodu připomíná důležitost předmětu na bezpečnost letového provozu. Pak ve stručnosti přibližuje historii leteckých předpisů, detailněji pak JAR-FCL (zabývající se výcvikem pilotů), včetně postupů jeho vydávání a aktualizací formou Amendmentů. Samotné srovnání Amendmentů 2 a 5 je obsahem kapitoly 4. Vzhledem ke změně přístupu JAR-FCL k vydávaní osnov výcviků se jedná pouze o srovnání názvů hlavních kapitol. Samotné osnovy jsou nově zařazeny do samostatného dokumentu tzv. "Learning Objectives" (LO). Práce se proto dále věnuje srovnání osnov s aktuálním vydáním tohoto dokumentu z roku 2009. Obecně lze říct, že LO docela přesně a podrobně formulují požadavky výuky. Autor nejdříve popisuje formát jednotlivých dokumentů (Amendment 2, 5 a LO) a následně jednotlivé rozdíly komentuje v textové formě a pak zařazuje i přehledovou tabulku podstatných změn. Forma zpracování je přehledná a poskytující potřebné údaje. Dále je srovnávána učebnice s nejnovějšími LO. Protože učebnice byla tvořena podle Amendmentu 2 je obsah změn podobný s předchozími kapitolami. Autor zde ale detailněji popisuje nutné úpravy. V některých případech postačuje pouhé přesunutí jednotlivých kapitol do jiných logických celků podle LO, což se týká zejména části fyziologie. Někdy je potřeba učební látku doplnit, což postihuje zejména část psychologie. Forma výkladu je vhodná a lze si udělat přehled o nutných změnách v učebnici. Přílohy obsahují požadavky Amendmentu 2, 5 i "Learning Objectives" (2009). Práce je zpracována přehledně a podává dobrou informaci o změnách v požadavcích předpisu JAR-FCL, formátu jejich vydávání a o změnách které by měly být zapracovány do učebnice pro výcvik dopravních pilotů používané v ČR.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

eVSKP id 30109