MÁRIK, M. Nanoelektrody pro biofyzikální měření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Problematika nanolitografie je technoogicky poměrně komplikovaná. Přestože se panu Márikovi nepodařilo úspěšně vyrobit elektrody pod 100 nm, přesto se podařilo dosáhnout této velikosti alespoň v rezistu. Leptání mezivrstvy tento výsledek zničilo a lze ho přičíst technologickým problémům, které se snižováním rozměrů narůstají geometrickou řadou. V práci se nakonec podařilo vytvořit 300 nm elektrody i leptáním vrstev. Množství vzorků, které nakonec zbyly pro následující krok vytváření nanodrtáků bylo nedostatek, protože tento další technologický postup přinesl komplikace díky rozměrům. I přestože se nepodařilo vytvořit úplnou bezchybnou strukturu, nelze považovat zadání za nesplněné, prtože se udělal velký technologický skop a vyzkoušelo řada postupů, které přinesly výsledky pro úspěžné řešení úkolu v blízké budoucnosti. Přes počáteční jazykové problémy byla spolupráce s panem Márikem velmi plodná, jeho aktivita byla úměrná požadavkům řešení, i když nebylo v jeho silám vyřešit všechna technologická úskalí. Zpracování práce probáhalo postupně podle stupně poznanání a vytvořených výsledků. Z formálního pohledu je práce zpracována standardním způsobem. Přestože se jedná o zahraničního studenta, sepsal práci v českém jazyce, což považuji za velmi pozitivní, i přestože se nepodařilo z práce odstranit všechny gramatické chyby. Použitá literatura je poněkud rozsáhlejší, než u bakalářských prací bývá zvykem, což je odůvodněno právě potřebou získání hlubších znalostí v této oblasti, která je na Ústavu mikroelektroniky na počátku rozvoje. Z uvedených důvodů hodnotím práci jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Předložená bakalářská práce, která se zabývá návrhem a výrobou nanoelektrod, vysoce překračuje běžný rámec bakalářské práce. Po prostudování praktické části, je zřejmé, že student nastudoval a v praxi ověřil techniku fotolitografie a litografii elektronovým svazkem, což dále jistě vyžadovalo, zvládnou samostatnou práci na elektronovém mikroskopu. Skutečnost, že nebylo splněno zadání, tj vytvoření nanodrátků, vidím spíše v problému příliš ambiciozního zadání BP, než nedostatečná práce studenta. Samotná technika výroby nanostruktur, je téma vhodné spíše pro diplomovou práci. Bohužel kvalitu práce, na které lze jistě do budoucna postavit další výzkum, snižuje množství gramatických a stylistických chyb. Stejně tak jako některé neodborné termíny. Stejně tak jako, nejasný úvod práce, kdy po velmi stručném úvodu, následuje sled kapitol teoreticky popisujících použité techniky. Teprve v kapitole 6 se čtenář dozví, co bylo vlastně cílem práce. U obr. 13 na str. 36 postrádám citaci. Přesto pokud porovnáme vědeckou hodnotu předložené BP, tak ji lze hodnotit jako nadprůměrnou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 50/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 40894