KOPECKÁ, J. Komunikační mix podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Předložená diplomová práce dosahuje standardní úrovně. Otázky: 1) Vysvětlete, proč je ideálním klientem jedinec bez dětí, ve společné domácnosti s další výdělečně činnou osobou (s. 50)? 2) V rámci stávající konkurence vymezila diplomantka tři podniky. Na jakém základě byly vybráni právě uvedení konkurenti? 3) Jaké je hlavní úskalí výzkumu komunikačního mixu, který je zaměřený na zaměstnance podniku?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Diplomantka zpracovala diplomovou práci na dobré úrovni. Vzhledem k jednotlivým návrhům práce a výslednému zhodnocení lze konstatovat, že diplomová práce dosáhla stanoveného hlavního cíle. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Zvolený postup řešení diplomové práce odpovídá zadanému tématu. Samotné zpracování diplomové práce lze označit v jednotlivých částech za kvalitně zpracovaný. Při zpracování jednotlivých části došlo k drobným odchylkám, které nemají významný dopad na dosažené výsledky | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Diplomantka zpracovala teoretickou část na dobré úrovni a na základě těchto poznatků vypracovala jednotlivé stanovené analýzy. Zjištěné výsledky však mají na několika místech slabší interpretaci, čímž je snížený i základ pro návrhovou část práce. Samotné metody, které jsou v práci použity, odpovídají tématu práce. Vypracovaná SWOT analýza obsahuje některé položky, které mají problematické zařazení v rámci matice. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Uvedené návrhy lze považovat za přínosné pro vybranou společnost a rozvoj jích aktivit v oblasti komunikačního mixu. Uvedené návrhy představují pro podnik adekvátní kroky, vedoucí pro získání nových zákazníků. Určitý problém vidím v popisu jednotlivých návrhů z hlediska vymezení potřebných nákladů na jejich realizaci a předpokládaných potenciálních přínosů, vyplývajících z jejich zavedení. Současně jako případný nedostatek vnímán neuvedený časový plán na realizaci jednotlivých návrhů. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Jazyková úroveň diplomové práce je na dobré úrovni. Z formálního hlediska jsou v diplomové práci překlepy a či mírně snížená čitelnost některých objektů. Celkově je diplomová práce zpracována na odpovídající úrovni, která je kladena na diplomové práce. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Diplomová práce je postavena primárně na knižních zdrojích, které odpovídají zadanému tématu. V rámci analytické části jsou citace na nízké úrovni, což je dáno aktuálním zaměstnáním diplomantky u uvedené společnosti a znalostí uvedeného vnitřního prostředí. |
Diplomová práce odráží skutečnost, že její autor je důkladně seznámen se společností, jejími produkty, se situací na trhu nebankovních úvěrů i základním legislativním rámcem. Z pohledu fungování jakékoliv komerční společnosti je rovněž zásadní, aby byl každý z návrhů podroben analýze z pohledu finanční náročnosti. Což autor v každém z návrhů učinil. V rámci SWAT analýzy je RPSN uvedeno ve slabých stránkách, je ale nutné vzít v úvahu rizikovost cílové skupiny. Právě cena úvěru totiž odpovídá výši defaultních úvěrů, která je v tomto segmentu několikanásobně vyšší než například v bankovním sektoru. Jedná se o zákazníky s negativní platební historií, kteří již nesplní podmínky schválení u bank ani většiny velkých nebankovních společností. Výši RPSN je tak vždy nutné posuzovat s ohledem na rizikovost zákazníka (portfolia) a rovněž výši RPSN, kterou aplikuje na srovnatelné produkty konkurence. V tomto ohledu je úroková sazba a RPSN srovnatelná s tržním prostředím a odpovídá množství a objemu nesplacených úvěrů. Vzhledem k tomu, že stávající zákazníci akceptují současnou cenu úvěrů, je otázkou, zda uvažovat o plošném či pravidelném snižování ceny úvěru. Zásadní konkurenční výhodou společnosti je nízkonákladovost. Z toho důvodu bude společnost cílit na produkty konsolidace a refinancování, které práce rovněž doporučuje. Důvodem je především skutečnost, že jádro cílové skupiny již využívá služby zavedených konkurenčních společností a oslovení této skupiny by tak mělo být primárním cílem následujících produktových změn a marketingových kampaní. Velký důraz je v práci kladen na práci s existujícími klienty, kteří společnosti přinášejí největší část zisku. Fakt, že se práce k této oblasti opakovaně vrací ukazuje na povědomí autora o povědomí fungování společnosti. Navrhovaná diverzifikace produktového portfolia, především směrem ke splátkovým úvěrům je nezbytná z pohledu dlouhodobé udržitelnosti. Je však strategickou otázkou, zda je masivní veřejná propagace stávajícího produktu, který je u většinové společnosti vnímán poměrně negativně do budoucna výhodný. Tedy, aby si zákazníci spojovali Flexifin výhradně s jednorázovou půjčkou. Autor navrhuje úpravy webových stránek společnosti, ale neuvádí, jaké změny je nutné provést. Jedna z otázek doporučených při obhajobě se tak týká této oblasti. Dlouhodobou strategií společnosti je působení v online prostředí. Autor navrhuje řadu úprav v oblasti produktu a kampaní s čímž lze v principu souhlasit. Při obhajobě práce se doporučuji zaměřit na oblast online propagace prostřednictvím PPC kampaní (AdWords, Sklik) a možností optimalizace pro vyhledávače (SEO), která je nezbytná při úpravách webových stránek společnosti. Skutečnost, že autor práce dospěl vlastní analýzou k podobným závěrům v oblasti marketingu, jako management společnosti je důkazem komplexního pochopení dané problematiky, a proto doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 135225