KOCHÁNEK, J. Systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Blaťák, Ondřej

Bakalářská práce pana Kochánka je zaměřena na systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rešeršní část práce pojednává nejdříve obecně o systémech odpružení a tlumení. Poté jsou detailně řešeny jednotlivé konstrukční případy vojenských vozidel. Následně je proveden samotný návrh odpružení a tlumení osmikolového armádního vozidla. Některé kapitoly rešeršní části jsou až příliš stručné, což je pravděpodobně především u konkrétních konstrukčních řešení dáno nedostatkem veřejně dostupných informací. Jednotlivé kapitoly jsou velice přehledně a logicky uspořádány. Samotný koncepční návrh nevychází ze zcela správných předpokladů. Kdy základním kritériem návrhu tuhosti pružiny není vlastní frekvence, ale poloha kola vůči svým dorazům, což není správně. Obecně však student prokázal schopnost využít svých znalostí získaných v průběhu studia k řešení zadaných úkolů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hejtmánek, Petr

Práce z oblasti odpružení a tlumení vojenských vozidel se skládá ze tří částí, první z nich je rešerše systémů pružení a tlumení, kde by bylo vhodné uvést alespoň základní vztahy pro výpočet jejich parametrů. Zde se velmi často objevuje neodborný pojem péro místo pružina. Následuje rozbor konkrétních příkladů vojenských vozidel, kde je však až přespříliš prostoru věnováno historickým vozidlům místo popisu konstrukce modernější vojenské techniky. Poslední část tvoří vlastní návrh parametrů odpružení a tlumení vojenského vozidla, tento návrh však nevychází ze základních požadavků na komfort nebo na jízdní vlastnosti jak je tomu zvykem, ale z požadavků na zdvih neodpružených hmot, u kterého není příliš jasné, na základě čeho byl stanoven. Obecně vhodnější by bylo udělat analýzu vlivu jednotlivých parametrů vozidla na návrh odpružení a tlumení, čímž by poznatky byly aplikovatelné i na vozidla s jinými hodnotami parametrů než jen zvolenými. Celkově však práce splňuje všechny cíle a požadavky uspokojivým způsobem.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 108954