MIKULENKA, O. Návrh a realizace výukového modelu Závaží na pružině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student vytvořil užitečný demonstrační model "závaží na pružině" s jedním a dvěma stupni volnosti pro výuku dynamiky a dalších předmětů v bakalářském studiu. Model obsahuje kinematické buzení a je tedy možné snadno a názorně demonstrovat vlastní tvary kmitu a vlastní frekvence. Měřicí karta umožňuje připojení přes USB rozhraní, což dále usnadňuje použití ve výuce. Student pracoval naprosto samostatně, ale zároveň byl schopen diskutovat a zohlednit požadavky vedoucího.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce pana Mikulenky se zabývá návrhem a realizací výukového modelu "Závaží na pružině se dvěma stupni volnosti", kde cílem bylo vytvoření reálného výukového modelu s možností měření pohybu závaží a rovněž možností přímého mechanického buzení této soustavy. V rešeršní části jsou přiměřeně stručně shrnuty vlastnosti výukového modelu, dále je nastíněno několi možných variant jak měřit a v reálném čase přenášet data do PC. Kapitola končí úvahou nad volbou vhodného budiče. V další kapitole jsou již popsány základní rovnice mechaniky pro zadaný model. Následuje popis realice konstrukce modelu, včetně volby motoru, snímače a mechanického provedení budicí části. Zřejmě velmi dobrou práci student rovněž odvedl při nárhu měřícího rozhraní, kdy navázal na práci studentů v mechlabu a dokázal ji využít a rozšířit pro potřeby svého úkolu. Cíle práce lze považovat za splněné, snad až možná na poslední cíl "Vytvořte a zdokumentuje několik úloh/scénářů využití modelu jako demonstrátoru ve výuce." který zůstal spíše jen v teoretické rovině kapitoly 3.5 Práci hodnotím celkově velmi kladně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 148887