VÁLEK, D. Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních navigačních systémů s účinností navedení podle LADGPS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce v zásadě splňuje požadavky zadání, ale nedosahuje úrovně, při které by ji bylo možno doporučit jako příručku ke studiu zabezpečovací letecké techniky. Autor se v práci dopustil řady chyb (viz výklad funkce popisovaných zařízení /např. popisy na str. 11, str. 12, funkce základních částí GNSS, obsahu a dosahu definice podstaty PBN apod.). Tyto chyby by v přípravě studentů mohly do procesu jejich poznávání skutečných funkcí leteckých přibližovacích a přistávacích sytémů přinést těžko odstranitelné omyly. Cílů práce bylo v podstatě dosaženo. Formálně je práce zpracována dobře. Autor při jejím zpracování postupoval zcela samostatně.
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou různých druhů zařízení pro přiblížení a přistání pro lety dle pravidel IFR. Práce je rozdělena na osm hlavních kapitol. Z klasických druhů zařízení pro přiblížení letadla se práce věnuje ILS, MLS a PAR. Z moderních komplexních systémů se práce věnuje RNAV, RNP a GNSS přiblížení. Dále jsou řešeny požadavky dle předpisu L10. Práce poskytuje ucelený přehled o současně používaných systémech (zařízeních). Práce nesplňuje zadání v plném rozsahu, především bod zadání, kde se má měřit přesnost zařízení ProMark3. V práci je sice uděláno měření přesnosti s přijímači GNSS, ale není zdůvodněno, proč byly vybrány jiné typy než ProMark3. Práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 129772