VLAŠICOVÁ, S. Stabilita huminových komplexů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2019.
Studentka k práci přistupovala zodpovědně a promyšleně. Řešené téma je na FCH nové a bylo potřeba optimalizovat metody studia. Práci hodnotím stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Bakalářská práce Silvie Vlašicové je zaměřena na studium interakcí huminových látek s léčivy a následný výzkum stability vznikajících komplexů. Pro určení míry interakcí studentka použila sorpční a desorpční procesy, co se týče analytických metod, tak využívala kapalinovou chromatografii a UV-VIS spektroskopie. Nutno podotknout, že je jedná o velmi aktuální téma, které je na pracovišti studentky jen málo probádáno, čemuž odpovídají i pilotní výsledky předložené v této bakalářské práci. Požadavky definované v zadání práce jsou dle mého názoru plně splněny. Zároveň bych chtěl ocenit také logické členění práce, vůči kterému nemám žádných výhrad. Především teoretická část, uvádějící čtenáře do tématiky huminových látek a léčiv, je velmi kvalitně a pečlivě zpracována. Celkově je práce z typografického a pravopisného hlediska dobře zpracována bez zásadnějších nedostatků, což hodnotím kladně a svědčí to o pečlivosti studentky. Výtky mám ke kapitole Současný stav řešené problematiky. Bohužel v případě této práce se nejedná o hlubší studium literatury. V této kapitole bych očekával, že se studentka bude věnovat především problematice interakce huminových látek s léčivy. Toto ovšem v této kapitole postrádám. Do navazujících prací tedy doporučuji vylepšit práci s literaturou a současný stav řešené problematiky zaměřit na hlavní cíle závěrečné práce. V experimentální části se objevuje velké množství faktických, věcných i formálních nedostatků. Například v experimentální části (str. 21) studentka popisuje přípravu různě koncentrovaných vzorků Ibuprofenu, které byly následně použity pro sorpční procesy. Výpočty těchto koncentrací jsou ovšem chybné stejně jako v druhé části přípravy vzorků (str. 22). Ze zásobního roztoku o koncentraci 0,1605 mg/L určitě nelze připravit koncentraci 8,25 mg/L. Od tohoto se následně odvíjí celá experimentální část. V experimentální části taktéž chybí jakýkoliv popis experimentálního nastavení používaných přístrojů, což považuji z hlediska budoucí reprodukovatelnosti či opakovatelnosti těchto experimentů za nešťastné. Bohužel jednou z nejslabších stránek předložené bakalářské práce je kapitola věnující se stěžejní části – Výsledky a diskuze. Zde se studentka zmohla jen na velmi strohý popis grafických závislostí, ovšem z pozice oponenta zde postrádám jakoukoliv diskuzní část k naměřeným výsledkům nemluvě o jakékoliv korelaci s již publikovanými prácemi zabývajícími se podobným tématem. Na obhajobu studentky je nutné zmínit, že se jednalo o velmi složité experimenty, které byly vzhledem ke kvalitě obdržených dat, těžké diskutovat. Výše uvedené nedostatky bohužel zásadně snižují kvalitu předložené bakalářské práce. Je to škoda, vzhledem k tomu, že se jedná o velmi aktuální téma, které bude i v budoucnu nutno řešit. Výše zmíněné poznatky neslouží jako kritika studentky, spíše se má jednat o zpětnou vazbu, co je potřeba do navazujících VŠKP vylepšit. I přes výše zmíněné nedostatky hodnotím bakalářskou práci Silvie Vlašicové stupněm B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | C | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | D | ||
Využití literatury a její citace | C | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | C | ||
Závěry práce a jejich formulace | C |
eVSKP id 113546