JANOVÁ, L. Zřízení a provoz fitness centra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Slovní hodnocení Samostatná práce s přímými výstupy do praxe pro autora, které přes určité nedostatky splňuje nároky kladené na tento typ odborné práce. Otázka při obhajobě práce: Pokud bude recepční i trenérkou, jak bude vykonávat tyto činnosti současně?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cíl práce byl splněn, bakalářka vytvořila podložený návrh pro provedení svého podnikatelského záměru. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Byly zvoleny vhodné metody pro vytvoření práce. Při řešení vybrané problematiky se zabývala obsahem souvisejícím s tématem. Práce má logické návaznosti a souvislosti. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Bakalářka popisuje zjednodušeně dosažené výsledky, závěry odpovídají analýze a stavu v daném prostředí. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce je možné využít ve vlastní praktické činnosti bakalářky, kterou může být provozování uvedené podnikatelské aktivity. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Odpovídá požadavkům na BP. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Téma práce je aktuální a skrývá potenciální možnost pro budoucí podnikání autorky. Pokud by měl být podnikatelský záměr realizován, doporučuji detailněji zpracovat finanční plán a marketingovou strategii. I přes výše uvedené nedostatky předkládaná bakalářská práce splňuje požadavky kladené na tento typ práce a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Autorka vytvořila návrh na realizaci svého podnikatelského záměru. Kladně hodnotím souslednost kroků vedoucích ke zřízení fitness centra. Naopak nejsem přesvědčena, zda uváděnými činnostmi lze jednoznačně splnit deklarovaný cíl - umožnit rentabilní provoz fitness centra. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Zvolený postup i metody jsou adekvátní zvolenému tématu a jsou v souladu se stanoveným cílem bakalářské práce. Kromě analýzy prostředí, analýzy konkurence a finanční analýzy byl realizován průzkum trhu s cílem zjistit potenciální zájem uživatelů o službu. Ankety se zúčastnilo 60 respondentů z oblasti, ve které má být fitness centrum zřízeno. Z práce však není patrné, za jakých okolností a jakým způsobem byl průzkum učiněn (typ výběru respondentů, způsob administrace ankety apod.). Ve vztahu k cíli práce by některé otázky měly být rozšířeny (např. zda již respondenti navštěvují nějaké fitness centrum atd.). | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka výsledky ankety interpretuje slovy, že z průzkumu vyplývá, že 72 % účastníků průzkumu by fitness centrum uvítalo, proto má smysl fitness centrum zakládat (str. 36). Tato interpretace může být bez podrobnější analýzy zavádějící, protože se v průzkumu mohla projevit sociální žádoucnost odpovědi. Je třeba také interpretovat výsledky ve vztahu k dalším odpovědím (např. cílové skupině, k částce, kterou jsou potenciální zákazníci ochotni za lekci zaplatit aj.). V návaznosti na uváděné výsledky ankety nelze určit, že o fitcentrum bude takový zájem, jaký autorka předpokládá. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Oceňuji zpracování pesimistické i optimistické varianty finančního plánu, pro komplexnost by měla být uvedena taktéž varianta realistická. Jednotlivé položky v tabulkách neuvádí bližší specifikace, proto lze jen odhadovat, zda odpovídají realitě. Konkrétní návrhy na provoz fitness centra jsou v praxi po určitých úpravách využitelné. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | V teoretické části autorka podrobně rozebírá různé metody situační analýzy trhu (kap. 2.4). V analytické části však z žádné z uváděných metod nevychází, naopak uvádí bod zvratu, který není v teoretické části popsán. Formálním nedostatkem práce je, že v celém textu zcela chybí odkazy na tabulky, obrázky, grafy a přílohy. V textu se objevují neodborné výrazy (např. otvírací doba, pohybovější hodina, čili, malinká apod.). V textu se vyskytuje větší množství pravopisných a gramatických chyb (např. v psaní velkých a malých písmen, v interpunkci, v nesprávném tvaru koncovky, ve slovech chybí nebo přebývají některá písmena aj.). | |
Práce s informačními zdroji | A | Studentka pracovala s tuzemskými tištěnými i elektronickými informačními zdroji a efektivně je využila pro zpracování teoretické části. Citace jsou uváděny správně. |
eVSKP id 65905