ŠVESTKA, Y. Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Havíř, David

Práce má nadstandardní délku, zvolený postup lze považovat za standardní, jsou využívány metody, které jsou pro tento typ práce adekvátní. V práci byla zjednodušena struktura a odstraněny nerelevantní sekce. Práce stále obsahuje velmi povrchní a nedostatečně podložené návrhy s minimální mírou praktické využitelnosti. Značné nedostatky lze shledat v používání odborné terminologie, způsobu citování, formátování textu, tabulek i grafů. Některé z částí práce nesou známky textu vytvořeného za pomoci generativní umělé inteligence, originalita minimálně těchto částí práce je tak diskutabilní.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E Práce na dostatečné úrovni naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Zvolený postup řešení lze považovat za standardní, v práci jsou využity metody, které jsou pro tento typ práce adekvátní. V rámci analytické části bylo provedeno dotazníkové šetření. Přístup ke zpracování některých kapitol lze považovat za nevhodný (např. 2.6.2 Produkt).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Obsah teoretické části vytváří východiska pro zpracování analýz a některé výsledky ne vždy korektně zpracovaných analýz jsou dále využity pro návrh doporučení. Vzájemná provázanost je celkově na uspokojivé úrovni. Návrhy jsou nedostatečně podloženy.
Praktická využitelnost výsledků E Návrhy vycházejí z poznatků některých analýz a jsou zpracovány velmi povrchně. Návrhy lze tak pouze na obecné úrovni považovat za přínosné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň E Použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je na uspokojivé úrovni. Některé odborné pojmy jsou používány chybně. Značné nedostatky lze nalézt ve formátování textu, tabulek i grafů.
Práce s informačními zdroji, včetně citací E Práce vychází z odborných zdrojů. Nedostatky lze nalézt ve způsobu citování a často chybějícím zdrojům informací. Některé z částí práce nesou známky textu vytvořeného za pomoci generativní umělé inteligence (např. kapitola 2.6.7, kapitola 3.2.5), originalita minimálně těchto částí práce je tak diskutabilní.
Navrhovaná známka
E

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce je zaměřena na přípravu návrhu zdokonalení marketingového mixu společnosti Nobilis Tilia. Studentka se snažila použít odpovídající metody, ale ne vždy zcela správně, viz výše. Práce má mnohé nedostatky, viz posudek, a její formální stránka je na velmi nízké úrovni. Navíc mnohé komentáře byly studence už vytýkány v předchozí verzi práce a mnohé z nich nebyly vůbec při jejím novém zpracování brány v potaz. Nicméně i přes uvedené výtky doporučuji práci k obhajobě. OTÁZKY K OBHAJOBĚ: 1. Jaká zjištění z analýzy konkurence byla pro Vás klíčová a jak jste je promítla do svých návrhů? 2. Jak Vaše návrhy vnímá vedení společnosti, pokud jste je měla možnost prezentovat?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E Cíl práce byl splněn s výtkami, viz posudek níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Studentka použila pro zpracování vhodné metody, včetně dotazníkového šetření a analýzy konkurence v několika oblastech, ale k jejich zpracování mám určité výhrady. V teorii jsou kapitoly týkající se strategie spíše zbytečné, netýkají se přímo tématu práce a chybí informace k analýze rizik, která je uvedena za návrhy. Marketingový mix by měl být i v teorii uveden před SWOT analýzou. Analýza 7S a zpracování celé analýzy podle Portera nebylo nutné, není přímo orientováno k tématu a výstupům práce. Navíc Analýza 7S je párová analýza, kdy v práci chybí její správné vyhodnocení. Pozitivně hodnotím snahu o analýzu společnosti a její konkurence v několika oblastech, jen je otázka, jak moc byla zjištění dále promítnuta v návrhové části práce Analýza propagace mohla být členěna dle teorie - reklama, PR,.. Ve shrnutí str. 104 máte jako silnou stránku uvedenou konkurenci, jedná se o hrozbu, ale ve SWOT analýze už toto uvedeno není. Výzkum uvedený na str. 107 proběhl v roce 2022. Přínosem by bylo určitě provedení výzkumu i v tomto roce pro aktuální data a i případné srovnání situace a posunu společnosti za rok. Chybí celkové shrnutí hlavních zjištění výzkumu. Cílená online reklama není příležitostí, jak je uvedeno ve SWOT analýze, ale dle kontextu silnou stránkou. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Zpracovaná analýza PEST je v návrhové části relativně málo promítnuta, pokud už byla zpracována. Toto platí i pro další výstupy z analýz - jejich výstupy měly být detailněji do návrhů promítnuty, viz komentář u předchozího bodu. 
Praktická využitelnost výsledků E Autorka se snažila připravit návrhy k market. mixu společnosti, ale ty ne vždy jednoznačně vycházejí z provedených analýz. Návrhy mohly být také mnohem více detailní, ne jen časový odhad. Chybí vyčíslení návrhů a uvedení jejich přínosů, jak finančních, tak nefinančních.V úvodu návrhové části je uvedena Tab. 16, která není zcela srozumitelná a Tab. 17 v práci chybí. Analýza rizik je neadekvátně dlouhá, a to i vzhledem i k samotnému obsahu návrhové části a ne vždy odpovídá návrhům a informacím v práci.   
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň E Překlepy a chyby jsou už i v úvodních kapitolách práce. Je vhodné nedávat 4 nebo dokonce 5 úrovní nadpisů kapitol a různé typy písma u textů práce. Práce má spíše nepřehlednou a místy nelogickou strukturu. Grafy jsou zpracovány různým písmem/velikostí, včetně odlišných popisků. Chybí občas i texty propojující nadpisy a tabulku, např. str. 151. Práce je sice rozsahem nadstandardní, ale mnohé informace jsou zde zbytečné a nerelaventní.
Práce s informačními zdroji E Studentka se snažila citovat, ale místy jsou zde chyby v citacích, nejednotnost citací a citace také chybí - všude je nutné přesně citovat použité zdroje, např. informace v provedených analýzách (anal. zákazníků, Porter). Seznam literatury není správně seřazen a je zde plno překlepů, chyb a nejednotností u uvedených zdrojů.
Navrhovaná známka
E

eVSKP id 154326