SYCHROVÁ, E. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Motto práce: "Květná zahrada - symbolika hledání a nalézání moudrosti" (O. Zatloukal) se ukázalo dobrým východiskem pro ateliérovou práci. Tvůrčí přístup i výsledek je hoden významu památky. Překvapilo mě, jak se bakalářce složitá ideová východiska podařilo názorně vyjádřit. Otázky a náměty k obhajobě: - nejsem si jist, zda první cesta poznání, povrchní cesta "turisty", je tou cestou nejtěžší. Jak jste to myslela? Není to naopak?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Pracovitá, vytrvale hledající |
Studentka se snažila vložit do konceptu silný myšlenkový náboj a dokázala jej zřetelně zformulovat a architektonicky konkretizovat. Nevyhýbá se práci s historickými kompozičními principy. Ve významově stěžejní severní části (JÁ, JÁ A LIDÉ, JÁ A SVĚT) se přidržuje jak myšlenkového odkazu Květné zahrady, tak i měřítka jejího půdorysného členění. Kreativním způsobem přepisuje půdorysné ornamenty v úpravě povrchů i zeleně. Jižní část je pak řešena výtvarněji, až sochařsky, v méně sevřených plochách i prostorech. V grafice vizualizací neusiluje o maximální reálnost, spíše se snaží podtrhnout svůj výtvarný záměr. Přesto je z nich patrné, že v reálu by bylo nutné řešení posunout ještě dále, konkrétně v otázce množství a druhu zeleně kromě trávníků, které jsou na vizualizacích k vidění. Autorka se nevyhnula některým dispozičním, konstrukčním i gramatickým nedostatkům, které však práci nijak podstatně nesnižují.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | ||
Architektonické řešení | A | ||
Provozní řešení | A | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | B |
eVSKP id 23005