LYKO, A. Algoritmy pro řízení elektrických motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Diplomová práce byla původně zadána před rokem. Loni se student dostal při řešení do časové tísně a práci neodevzdal. Letos na stejném tématu pokračoval, správně rozvrhnul čas a při jejím řešení pracoval systematicky. Pracoval samostatně, vzniklé problémy řešil na konzultacích, kde byl schopen nastínit možné způsoby jejich řešení. Práce nese název „Algoritmy pro řízení elektrických motorů“. Tento název je dosti obecný, jak student v úvodu píše, ale schovává v sobě to, o čem práce je, tedy o algoritmech pro obsluhu periferií při řízení elektrických motorů použitím ovladačů MCAL a generátoru konfigurací EB Tresos Studio. Jedná se o řešení postavené na projektu AUTOSAR. Práce byla náročná, zejména z časového hlediska. Student musel nastudovat požadovanou problematiku a naprogramovat obsluhu vybraných periferií pomocí MCAL ovladačů a programu EB Tresos Studio. Výsledná práce je napsaná podle představ vedoucího. Vedle popisu implementace jsou popsány také problémy, na které student narazil a jejich řešení. Realizovaná práce i popis v diplomové práci splňuje požadavky zadání v plné míře, nad rámec byla rozchozena periferie VADC a přerušení. Kvalitu práce mírně snižuje počet překlepů a gramatických chyb. Student dle mého názoru prokázal při řešení diplomové práce výborné inženýrské schopnosti. Navrhuji hodnocení A 91 bodů.
Posudzovaná diplomová práca sa zaoberá využitím softvérovej architektúry AUTOSAR a implementáciou ovládačov MC-ISAR podla tohoto štandardu. Zadanie je po odbornej stránke stránke pomerne náročné, predovšetkým pochopenie požiadaviek softvérovej architektúry AUTOSAR. Taktiež samotná implementácia a zoznámenie sa s vývojovým prostredím je nielen odborne ale aj časovo náročná. Práca spĺňa všetky body zadania a po formálnej stránke je na veľmi dobrej úrovni. V úvode práce sú podrobne zanalyzované požiadavky na riadiaci systém predovšetkým na riadiace systémy používané v automobilovom priemysle. Taktiež je podrobne vysvetlená softvérová architektúra AUTOSAR a jednotlivé časti tohto konceptu. Teoretické spracovanie problematiky riadenia elektrických pohonov z hľadiska požadovaných vstupov/výstupov by mohlo byť dôkladnejšie. V práci oceňujem praktické poznámky ktoré ukazujú že autor sa problematike a samotnej realizácií dôkladne venoval. Autorov zodpovedný prístup k vypracovaniu možno tiež vidieť v kapitolách popisujúcich samotnú implementáciu ovládačov a nastavenie periférií podla požiadaviek, jednotlivé využívané periférie sú podrobne popísané. Predovšetkým vnútorná stavba kde je zobrazená použitá konfigurácia a taktiež je popísaná funkčnosť týchto periférií. Finálne riešenie nebolo plne implementované podla štandardu ATUSAR, avšak aj napriek značnej náročnosti a limitovanému množstvu dostupných zdrojov pre realizáciu sa autorovi podarilo problémy vyriešiť a do výsledného projektu zakomponovať ovládače MC-ISAR. Celkovo je spracovanie celej práce systematické a navrhujem hodnotenie 89b - B
eVSKP id 102744