ZAVADIL, M. Přestavba brzdového systému vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Diplomová práce se zabývá kompletním návrhem brzdového systému závodního vozidla dle stanovených kritérií. Nejprve je stručně popsána stávající brzdová soustava vybraného vozidla a vytyčeny požadavky pro jeho přestavbu. Následuje velmi detailní výpočtový návrh rozměrů jednotlivých částí brzdového systému s výběrem příslušných komponent pro dosažení nejlepšího brzdného chování. Zde se vyskytuje nejspíš jediná chyba v celé práci, a to špatný vztah pro určení optimálního rozložení brzdných sil mezi nápravy, nicméně ten neovlivňuje určení limitních stavů, které jsou primární pro dimenzování dílů. Poslední část tvoří analýza napjatostí navržených dílů, kde by slovní popis nemusel být až tak obšírný. Přestože při zpracování zadaných cílů byly použity jen obvyklé metody a postupy, tak jejich platnost a účelnost je nezpochybnitelná. K celkového zhodnocení dosažených výsledků by bylo vhodnější srovnat navržený systém s jeho původní variantou, tím by lépe vynikly přednosti nového návrhu. Ačkoliv to nebyl jeden z cílů a nejspíš by to neovlivnilo ani rozhodování při návrhu jednotlivých částí, tak by určitý finanční odhad byl přínosnou informací. Celkově je však práce kvalitní po všech ohledech, snad jen stylistika se občas vymyká standardům odborné práce. Kvalita obrázků, interpretace výsledků či přehlednost práce jsou na velmi dobré úrovni. Všechny stanovené cíle i nezbytné náležitosti byly splněny, student pracoval samostatně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce pana Zavadila je zaměřena na přestavbu brzdového systému vozidla. Cílem je přestavět sériový brzdový systém Škody Octavia na systém lépe použitelný u závodního vozidla. Nejprve jsou stručně rozebrány jednotlivé komponenty hydraulických brzd, potom stávající konstrukce brzdového systému vozidla Škoda Octavia RS. Následně je realizován výpočtový návrh brzdového systému, na nějž navazuje konstrukční návrh některých komponent, včetně jejich pevnostní analýzy. Celá diplomová práce je zpracována přehledně a logicky. Výpočty brzdového systému jsou dle mého názoru řešeny až příliš rozsáhle. Pro základní návrh stačí zpracovat kompletní diagram rozdělení brzdných, který vysvětluje vše, co je v diplomové práci popisováno na mnoha stranách. Z hlediska konstrukčního návrhu nemám žádné zásadní výhrady. Při pevnostní kontrole by bylo vhodné zohlednit vliv deformace navrhovaných brzdových komponent na výslednou brzdnou sílu. Po grafické i stylistické stránce je práce na dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 108652