BEZDĚKOVÁ, V. Návrh marketingové strategie realitní kanceláře CENTURY 21 Subvenio, s.r.o. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Předložená DP je po odborné stránce na dobré úrovni, splňuje požadavky na tento druh prací kladené. Výhrady lze mít vůči používání neodborných výrazů tam, kde existuji adekvátní odborné ekvivalenty (poměrně časté je zde „zneužití“ pojmu „nacenění“). Diskutabilní může být také pojetí dodavatelů v Porterově analýze – autorka uvádí, že ti, kteří nabízí své nemovitosti k prodeji či pronájmu jsou zároveň zákazníci a dodavatelé. Toto pojetí se jeví jako nedotažené – jak může být někdo zároveň zákazníkem a zároveň dodavatelem? Z pohledu analýz vyjednávacích sil se i v tomto případě jedná o zákazníky… Hlavní výhradu mám vůči omezení tématu zpracování: název jednoznačně směřuje práci do oblasti marketingové strategie, zatímco jádrem řešení, zcela dominující svým obsahem i rozsahem, je komunikační strategie – toto zúžení problematiky není v práci dostatečně průkazně zdůvodněné.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání C Cíle práce považuji za částečně splněné, původní zaměření práce bylo v průběhu jejího řešení zúženo na oblast komunikace, přesto konstatuji, že práce svým charakterem, obsahem a rozsahem odpovídá požadavkům na tento druh prací kladených.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A Toto kriterium je formulováno zcela "nesrozumitelně", nicméně vyjádřím se k jeho jasně formulované a racionální části: tj. k úrovni zpracování teoretické části. Tato je zpracována na velmi dobré úrovni, autorka postihla řadu důležitých teoretických koncepcí a dokázala je vhodně interpretovat.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A Analytická část je provedena výstižně, srozumitelně, vytváří velmi dobrý základ pro následná doporučení.
Odborná úroveň diplomové práce B Analytická část je zpracována velmi dobře, návrhová část je výrazně omezena soustředěním se především na komunikační strategii.
Přínos pro praktické i teoretické využití C Práce je bezesporu použitelná jako návod na realizaci řady praktických opatření, přínosy pro aktivity analyzované realitní kanceláře jsou – vzhledem k výše uvedenému zúžení na dílčí část strategie – poněkud omezené: pasáže, věnované zlepšování kvality a tvorbě cen jsou jen velmi stručně nahozené, bez potřebné hloubky rozpracování.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A Bez připomínek.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Po formální stránce jde o práci na solidní úrovni, drobné překlepy („Produckt“) nesnižují úroveň práce
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Pluháček, Stanislav

Cíle práce jsou realistické a to zejména díky zvolenému přístupu k řešení. Veškeré poznatky z e-marketingu jsou vhodně zvoleny a správně aplikovány. Pokud by práce byla realizovaná v praxi, měla by velký přínos pro firmu a rozšířila by tak komunikační portfolio firmy. Práci tedy doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B
Obtížnost a správnost řešení B
Přínos pro praktické i teoretické využití A
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 42173