GRÖGER, R. Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Úkolem autora bylo přiblížit principy práce pístového motoru se stavitelnou vrtulí a popsat regulační veličiny nezbytné pro řízení pohonné jednotky. Dále měl autor provést rešerši tzv. jednopákových systémů ovládání pohonné jednotky, které proces řízení automatizují a zjednodušují. Autor měl také posoudit možné problémy v rozhraní člověk stroj, které může tento systém přinášet. Tyto úkoly autor dokázal v práci splnit. Vlastní struktura práce respektuje zadání a je rozčleněna do čtyř kapitol, které se zabývají zadanými úkoly, přičemž rozsah čtvrté kapitoly mohl být větší. Autor se zde omezil na obecná konstatování a rozbor jedné nehody. Za přínos práce považuji zpracovaný ucelený přehled používaných systémů ovládání. Je škoda, že autor nestihl doplnit tento popis o tabulku shrnující a provnávající popisované systémy. Celkovou kvalitu práce snižuje neobratné technické vyjadřování autora. Rovněž je v práci místy použit nevhodný překlad původních textů Grafická kvalita práce je slabší. Autor se dopustil řady typografických prohřešků, rovněž mohl lépe pracovat s fonty písma v nadpisech a používat odsazení na začátku odstavců. Přes uvedené nedostatky představuje práce ucelený materiál, který je využitelný pro získání základního přehledu o dané problematice.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená bakalářská práce na téma Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky je rozdělena do 4 kapitol. V prvních dvou kapitolách je popsán základní princip ovládání motoru a jeho regulační veličiny a slouží jako úvod do problematiky. Ve třetí kapitole jsou uvedena a popsána řešení jednopákového ovládání různých výrobců a je provedeno jejich porovnání. Čtvrtá kapitola řeší problémy v rozhraní člověk stroj a je spolu s třetí kapitolou stěžejní částí této práce má minimální rozsah, což snižuje její celkovou hodnotu. Navíc je v této kapitole obsažena i pasáž o nehodě způsobené chybou při údržbě, což dle mého názoru nezapadá do celkové problematiky. Celkový dojem z grafické úpravy kazí hlavně obrázek 3.5. Dále je v práci také několik překlepů. Práce splnila nároky kladené na bakalářskou práci a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117600