DVOŘÁČEK, M. EEG biofeedback [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Student se ve své práci zabývá elektroencefalografickým biofeedbackem. Práce se skládá z teoretická části a stěžejní praktické části, v které student biofeedback realizoval. Teoretická část práce je srozumitelným a kritickým způsobem zpracovaným pokladem pro následný rozbor parametrů, které by mohly být pro vytváření hry pro biofeedback využity. Teoretická část práce je přehledná, logicky uspořádaná a komplexní. Přechodem mezi teoretickou a praktickou částí je studentova samostatná úvaha o možných biofeedbackem zužitkovatelných parametrech. Ty by tak mohly sloužit pro vytváření biofeedbackových her. S tímto úkolem se student vyrovnal výborně, uvedl pět skupin takových parametrů. V praktické části práce poté tyto parametry využil a naprogramoval v Matlabu několik terapeutických her, fungujících jak na platformě Windows, tak na platformě Linux. K práci nemám žádné významné výhrady, kromě vývojového diagramu na obr. 16, který mi přijde pro čtenáře práce při prvním přečtení poměrně nesrozumitelný. Další nevýznamná výhrada se týká citování zdroje z wikipedie, v které student uvádí tuto elektronickou encyklopedii, nikoliv však název konkrétního článku na ní. Obě uvedené výhrady jsou ovšem nepodstatné a vzhledem k samostatnosti studenta, jeho aktivnímu přístupu a k odbornosti a technické zdařilosti navrženého programu doporučuji práci k obhajově a hodnotím ji 93 body.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Student vypracoval lehký úvod do oblasti snámíní EEG a biofeedbacku. Zaměřil se zejména na praktickou část. Zde prozkoumal možnosti měření EEG a následné zpracování signálů v reálném čase pomocí měřicího systému Biopac a programového vybavení Matlab v Linuxu. Pro tuto možnost využil zkukovou kartu a napsal skript pro získávání hodnot z karty. Další část práce pak věnuje popisu využití systému v terapii za použití her. K tomuto účelu vytvořil tři různé jednoduché hry ovládané změnou hodnot aplitud ve zlovených frekvenčních pásmech EEG. Pozitivně hodnotím povedenou praktickou část. Nedostatky vidím ve formálním zpracování práce a častých gramatických chybách.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 41/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 30931