MRTKA, T. Hodnocení webových stránek vysokých škol a návrh optimálního řešení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2011.
Práce je nesporně zajímavým příspěvkem k úvahám o atraktivitě jednotlivých ekonomických fakult našich vysokých škol z pohledu důležité zájmové skupiny - potenciálních uchazečů o studium. Přínos této práce vidím v několika rovinách: jednak ve zvolené a dobře vyargumentované metodice srovnání www stránek, jednak pro systematické vyhodnocení těchto stránek a v doporučeních, která jsou uvedena v návrhové části práce. Je zřejmé, že k posuzování www stránek dochází zcela spontánně při jejich prohlížení, a je nesporné, že jejich podoba a funkčnost je jedním z kriterií výběru fakulty, na kterou budou chtít uchazeči poslat svou přihlášku. Práci považuji za velmi zdařilou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Odborná úroveň navrhované části | B | Návrhová část důsledně vychází z provedených analýz, s ohledem na charaker práce - vícekriteriální hodnocení řady fakult, resp. jejich www stránek - jsou doporučení poměrně obecná. | |
Přínos a praktické využití návrhu | B | Přínosy práce jsou patrné v několika rovinách: jednak ve vytvoření metodiky srovnání www stránek, jednak v samotném provedení a jednoznačném okomentování postupu a výsledků, jednak v doporučeních a návrzích. | |
Iniciativa a samostatnost při zpracování | A | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 | A | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Z hlediska formálního uspořádání považuji za viditelnou slabinu "neopravené překlepy" v textu a používání gramaticky nesprávných vazeb typu dostat se tam skrz apod. | |
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Cíle práce jsou formulovány poněkud "minimalisticky" - a to v tom smyslu, že se autor zaměřil převážně na samotné hodnocení, přičemž ve skutečnosti má práce daleko širší záběr a přínos (např. volbu vhodné metodiky pro nalezení relevantních kriterií pro posuzování www stránek, či formulace doporučení) | |
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) | A | Dobře uspořádaný přehled metod hodnocení www. stránek. | |
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) | A | Analytická část tvoří hlavní pasáže diplomové práce, úroveň provedení je velmi vysoká. Autorem zvolený postup - od formulace kriterií pomocí focus groups, vymezení jejich vah a samotné vyhodnocení www stránek svědčí o jeho erudici, systematičnosti, schopnosti využít získané poznatky a dokonale je prezentovat. |
eVSKP id 37659