HUSÁR, T. Algoritmus pro hodnocení kvality snímku obličeje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Přístup studenta k řešení práce hodnotím jako průměrný. Pozitivně hodnotím jeho zájem o řešenou problematiku, nicméně bych uvítal lepší progres během řešení práce. Věřím, že řešení této bakalářské práce mělo pro studenta přínos jak v získání nových znalostí, tak i v získání zkušeností s potřebou nastavení správného plánu a řízení času. Celkově hodnotím přístup studenta známkou dobře (C) .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit řešení postavené na neuronové síti pro určování kvality obličeje ve vybraných situacích. Náročnost zadání práce hodnotím jako průměrnou. Práce splňuje zadání ve všech bodech. | ||
Práce s literaturou | Student si opatřil veškerou literaturu svépomocí. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl během řešení práce aktivní, nejasnosti a problémy se mnou diskutoval. V průběhu řešení práce se postupně zlepšovaly jeho znalosti v řešené problematice. Na konzultace chodil připravený. | ||
Aktivita při dokončování | Ačkoliv student pracoval průběžně, práci dokončoval na poslední chvíli, což ovlivnilo kvalitu výsledné práce. | ||
Publikační činnost, ocenění | O publikační činnosti ani oceněních mi není nic známo. |
Student musel nastudovat problematiku strojového rozpoznávání obličeje a vytvořit sadu fotek s různě degradovanými snímky obličejů. Následně pomocí neuronové sítě automatizovaně rozpoznávat tyto degradace a vyhodnocovat kvalitu. Všechny tyto části byly splněny, avšak student ve vyhodnocení sám přiznává, že se mu nepodařilo docílit dostatečné generalizace modelu. Tento nedostatek se snaží alespoň odůvodnit. Technická zpráva obsahuje mnoho informací, ale některé části mohou být pro čtenáře hůře pochopitelné z důvodu drobných typografických nedostatků a logického členění. Celkově tedy práci hodnotím známkou slabší C .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Obtížnost práce spočívala ve vytvoření potřebné datové sady a následně natrénování neuronové sítě pro hodnocení kvality fotek. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy splňuje obvyklé rozmezí (60 normostran). | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 75 | Ve větách se objevuje mnoho anglických výrazů, což působí pro čtenáře až rušivě (např. na straně 22, první odstavec). Pokud student vyžaduje používání originálních anglických termínů, měl celou práci napsat v angličtině. Citace jsou na některých místech uvedeny jen jednou u definice nového termínu a chybí na konci odstavců. Není tedy jednoznačně jasné, které části textu jsou odkud převzaty (např. na straně 27). Podsekce 2.2.2 obsahuje velké množství informací (přes 7 stránek), které by mohly být lépe logicky členěny. Tato část zahrnuje obecný popis strojového učení ale i vybrané neuronové sítě. Obecně podsekce obsahují mnoho částí, které by šlo zpřehlednit vyšší úrovní nadpisů. Teorie je popsána velmi podrobně, realizační část je spojena v kapitole návrhu a implementace. | |
Formální úprava technické zprávy | 60 | Anglické výrazy či zkratky jsou odlišeny různými styly písma (výchozím, kurzívou, uvozovky, nebo v závorce) a někdy ani nejsou přeložené do češtiny (např. ML, AI, NN, ROI, feature, integer). V textu se často objevují typografické nedostatky, například chybí tečky na konci vět nebo mezery před závorkou citace. Odkazování na obrázky je nejednotné: obr. N, obrázek N, obrázek číslo N. Sloupcový graf na obrázku 4.12 má malou rozlišovací reprezentaci a bylo by vhodné jej raději prezentovat ve formě tabulky nebo jinak. V tabulkách 5.2 - 5.5 je stále stejný počet vzorků, tento sloupeček je tedy nadbytečný. V těchto tabulkách by také bylo vhodné zvýraznit důležité hodnoty tučně. Poněkud matoucí je, že popisy obrázků jsou pod obrázky, ale popisy tabulek jsou nad tabulkami. Technická zpráva je vysázena v LaTeXu, jazykovou stránku kvůli slovenštině nemohu hodnotit. | |
Práce s literaturou | 87 | V práci je zmíněno celkem 75 zdrojů. Jedná se o kvalitní zdroje, především vědecké časopisy a knihy. Avšak některé zdroje jsou nedostatečně identifikovány, např. 15, 22, 29, 43, 68. Obrázky 2.8 a 2.9 byly překresleny z publikace [67]. Nejedná se tak o porušení autorských práv, ale i přesto by bylo vhodné autora citovat. | |
Realizační výstup | 80 | Výsledkem je webová aplikace, kde se nahraje fotografie osoby a na ní se provede pravděpodobnostní vyhodnocení pro 6 předdefinovaných tříd a vyhodnocení kvality. Aplikace mi byla prezentována a je funkční. Zdrojové kódy jsou okomentovány a obsahují odkazy na tutoriály. | |
Využitelnost výsledků | Částečně se jedná o kompilační charakter. V práci jsou využity a modifikovány existující modely a datové sady. |
eVSKP id 156094