KUBIŠ, V. Zástavba motoru AR64304 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Svída, David

Úkolem diplomové práce pana Vojtěcha Kubiše bylo provést praktickou zástavbu motoru AR64304 do vozidla a současně provést návrh nového výfukového potrubí. Jak samotná zástavba, tak návrh výfukového potrubí předpokládá detailní pochopení funkce spalovacího motoru a vliv výfukového traktu na jeho parametry. K řešení diplomové práce student přistupoval odpovědně, se snahou zvládnout jak část konstrukční, tak především samotnou optimalizaci výfukového potrubí a provedení dostupné termodynamické analýzy. Pro sestavení matematického modelu diplomant provedl sérii měření na měřicí stolici. Při řešení využíval diplomant konzultací a potřebných podkladů. S jejich využitím a na základě termodynamického modelu spalovacího motoru pak dospěl k výsledné variantě výfukového potrubí. Cíle diplomové práce byly splněny v celém rozsahu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Beran, Martin

Diplomová práce pana Vojtu Kubiše je na téma zástavby motoru AR64304 do vozidla téže tovární značky. Zadání práce bylo velmi široké a proto se diplomant oproti jednomu z původních cílů tj. rešerše konstrukčních řešení zástavby motorů shodné koncepce, již plně věnuje části vedoucí k návrhu výfukového potrubí. V úvodní části práce se tedy student nejprve poměrně detailně zabývá technickým popisem motoru a jeho komponent, následně pak proved experimentální měření pro zjištění ztrátového koeficientu průtoku vzduchu a měření profilu vaček. Tyto údaje jsou zejména cenné pro přesné naladění následně sestaveného výpočtového 1D modelu v programu Lotus Engine Simulation. V další části práce student popisuje kroky vedoucí k sestavení výpočtového modelu, na jehož základě provedl rozsáhlé výpočtové simulace, ze kterých pak vyplívá samotný návrh výfukového potrubí. Celá práce je na velmi dobré úrovni jak po obsahové tak grafické stránce a student prokázal odborné schopnosti při řešení konkrétní aplikace zadané problematiky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 80310