CHADIM, J. Projekt montážní dílny závěsů kapoty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
V práci je řešena problematika montáže závěsů zadní kapoty osobního automobilu včetně technologického projektu dílny v podniku Edscha Automotive Kamenice. Teoretická část je zaměřena na montážní problematiku a technologické projektování. Vlastní zpracování je založeno na analýze současného stavu, na jehož základě byly vypracovány variantní návrhy řešení. Varianty byly zhodnoceny multikriteriálním hodnocením a vybraná varianta byla následně rozpracována do podoby racionalizačního projektu. Technicko - ekonomické hodnocení zahrnuje všechny typy přínosů a úspor a graficky je orientačně vyjádřena doba návratnosti. Z pohledu vedoucího práce potvrzuji, že student pracoval aktivně a samostatně, konzultací se účastnil dle vzájemné domluvy. Práce splňuje podmínky zadání, grafická úprava výkresů i textové části je dobrá. Na základě uvedených závěrů doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomant splnil požadavky na úplnost vypracování úkolu. Řešení je provedeno, vedle aplikací běžných vzorů a metod, využitím informačního systému PPROI k méně obvyklému způsobu mikrofázování a vazbě operací. V úvodu je zdůvodnění úkolu, který spočívá v modernizaci montáže (L10). Ve vstupu do problematiky (L11-L30) jsou popsány čtyři montážní podskupiny a jejich montáž se čtyřmi samostatnými materiálními toky v jedné dílně. Je zhodnocen stávající stav a uvedeny jeho nedostatky, především velká délka montážního toku, křížení toku, nevhodné rozmístění pracovišť, nedostatečné využití výrobní plochy a nadměrná psychická zátěž na pracovišti. Literární studie (L31-L55) je zpracována podle vhodně zvolené literatury jako teoretický podklad pro vlastní řešení. Postrádám však uvedení kapacitních propočtů montážních linek a způsoby ekonomického hodnocení projektů, využitelné pro řešení úkolu, třeba i na úkor nadměrného všeobecného popisu montáže nebo členění podnikových struktur a zdrojů, které nejsou v řešení využity. V následující kapitole (L55-L68) je kapacitní propočet, návrh řešení racionalizace montáže ve 3 variantách a volba optimální varianty, která je provedena multikriteriálním (váhovým) hodnocením. S řešením problematiky a se zvolenou variantou lze souhlasit. K této části nemám připomínky. Rozpracování optimální varianty do podoby racionalizačního projektu (L69-L81) je provedeno s využitím IS PPROI, do kterého byly zadány normováním stanovené mikrofáze operací ve vazbě. Výstupy z PPROI jsou variantní návrhy počtu pracovníků a taktů linky, což jsou pro tuto práci podklady, ze kterých řešitel provedl volbu počtu pracovníků a taktu. Volené údaje jsou pro čtyři montážní podskupiny tabelovány a je pro ně vypracováno grafické vyjádření taktů montáže. Tím je možno považovat požadavek zadání na rozbor kapacit za splněný. Rozmístění strojů a zařízení a materiálové toky jsou zpracovány na přiložené technologické dispozici č.v. MDB6HSDS-0-02. Rozpracování optimální varianty do podoby racionalizačního projektu lze považovat za splněné podle požadavku zadání i když nemá náležitosti prováděcího projektu, ale charakter technologické studie. Technicko-ekonomické hodnocení (L82-L86) je orientační, je omezeno na 1 kriterium a to dobu návratnosti, která je vypočtena z investičních nákladů a mzdových úspor. Dále vyhodnocuje úsporu výrobních ploch. Jiné ekonomické údaje neuvádí a nezahrnuje časový faktor. Vzhledem k výši investice a orientační době návratnosti lze s takovým hodnocením souhlasit a považovat ho podle zadání za splněné. Výkresová část obsahuje jednak podklady (výkresy čtyř montážních podskupin), jednak řešitelem vypracované technologické dispozice stávajícího stavu a navrhovaného řešení. V textu práce jsou fotografie stávajícího stavu,3D výkresy montážních podskupin, schémata stávajícího stavu, navržených variant a optimální varianty a příslušná grafická vyhodnocení. Ke grafické úrovni předložené práce nemám připomínky. Celkově diplomovou práci hodnotím jako průměrně náročný úkol z oblasti racionalizace výroby a projektování výrobních systémů, který byl ve smyslu zadání splněn a nemám k němu další zásadní výhrady a připomínky. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 38018