KŘÍŽ, V. Informační systém pro testování e-learningových kurzů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Přístup studenta hodnotím kladně. Výstupy jsou prakticky využitelné. Navrhuji hodnocení stupněm A .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Práce vznikla jako nápad studenta, který se již delší dobu pohybuje v oblasti problematiky vzdělávání s využitím informačních a komunikačních technologií (tzv. e-learning ). Cílem práce bylo vytvořit informační systém pro testování účelnosti a smysluplnosti kurzů vytvořených v autorském nástroji Articulate Storyline. Pro tyto účely student využil specifikaci xAPI. Dále implementoval rozšíření prohlížeče pro snadnější propojení kurzů s testovacím informačním systémem. Zadání hodnotím jako obtížnější a považuji ho za splněné . | ||
Práce s literaturou | Práci s literaturou hodnotím kladně . Student si samostatně dohledával potřebné zdroje v dané oblasti. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | První semestr práce postupovala dobrým tempem. Ve druhém semestru musela být práce ze zdravotních důvodů studenta na nějaký čas pozastavena a její odevzdání odloženo. Celkovou komunikaci studenta hodnotím kladně . | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v předstihu. Výstupy byly konzultovány . | ||
Publikační činnost, ocenění |
Jde o velmi kvalitní bakalářskou práci, zmíněné nedostatky nejsou nijak závažné, proto navrhuji nadprůměrné hodnoceni stupněm A (výborně).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako průměrně obtížné, odpovídající bakalářské práci. Náročná byla práce zejména díky nutnosti navrhnout a vytvořit systém pro testování účelnosti e-learningového kurzu, kde podobná řešení nejsou dostupná. K tomu bylo také potřeba implementovat rozšíření webového prohlížeče Google Chrome. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva splňuje stanovený požadavek na její minimální rozsah. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 84 | Technická zpráva je psána srozumitelně, teoretická část i návrh vytvářeného informačního systému jsou popsány pečlivě a nemám k nim prakticky žádné výhrady. Struktura je navžena velmi dobře a odráží postup vývoje tvorby tohoto informačního systému. Jedinou větší výhradou je, že v technické zprávě není nijak popsán e-learningový kurz, který byl testován - 6. bod zadání. Tento bod byl splněn, výsledky testování jsou uvedeny, ale popsáním tohoto kurzu by čtenář měl lepší představu o tom, jak a na čem testování konkrétně probíhalo. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | Formální úprava technické zprávy je prakticky bez nedostatků, typografická úroveň je zcela bezchybná a v textu se nachází pouze zanedbatelné množství překlepů a velmi ojediněle lehce hovorový jazyk. To však nesnižuje jinak výbornou formální úpravu. | |
Práce s literaturou | 95 | Z hlediska práce s literaturou neshledávám v práci žádné pochybení. Seznam literatury je velmi rozsáhlý a zcela jistě pokrývá řešenou problematiku. Literatura je v textu často odkazována, k porušení citační etiky tak určitě nedošlo, vlastní výsledky studenta jsou v technické zprávě odlišitelné od převzatých. | |
Realizační výstup | 88 | Vytvořené řešení je funkční, zahrnuje webovou aplikaci xTester, která umožňuje testovat e-learningové kurzy a získávat tak zpětnou vazbu od uživatelů těchto kurzů, což umožňuje snadnější vývoj kvalitních kurzů. Řešení je funkční a po odstranění některých nedostatků zmíněných v práci může být prakticky využíván. | |
Využitelnost výsledků | Vytvořené řešení je určitě přínosem, podobné řešení doposud neexistuje. Ze zpětné vazby uživatelů vyplývají některé nedostatky, po jejichž odstranění má toto řešení potenciál být využíváno tvůrci e-learningových kurzů. |
eVSKP id 142471