ŠTOHANZL, M. FM přijímač s dekodérem RDS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Předložená bakalářská práce na téma FM přijímač s dekodérem RDS obsahuje popis konstrukčního řešení a popis software pro zobrazování RDS zpráv na display a přenos RDS informací do PC. Student porovnal možnosti realizace a pro konstrukci využil integrované obvody TDA. V práci schází popis dalších možností realizace pomocí IO dalších výrobců. Popis konstrukce je stručný a výstižný. Komunikace s PC je řešena pomocí USB sběrnice. Toto řešení je zároveň zdrojem rušení, které se negativně projevuje na funkci zařízení, jak je shrnuto v závěru práce. Možnosti odstranění rušení jsou v práci zmíněny, z časových důvodů a po domluvě s vedoucím práce nebyly realizovány. Formální stránka je na dobré úrovni, pouze seznam literatury a internetových odkazů mohl být zpracován pečlivěji.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
I přes omezený rozsah písemné verze bakalářské práce lze konstatoval, že její zadání bylo splněno. K lepšímu pochopení funkce FM přijímače bych doporučoval, aby byla uvedena bloková struktura obvodu TDA 7000. Vývod 1 je připojen k napájecímu napětí přes kapacitor C1 a nikoliv C9 jak je uvedeno v práci. Některé pasáže návrhu RDS přijímače mohly být zpracovány podrobněji. Pro realizaci si student zvolil nejjednodušší možnou variantu zapojení, což však nijak nesnižuje kvalitu odvedené práce. Ocenil bych však fotografii výsledné fyzické realizace přijímače. V závěru student kriticky zhodnocuje funkci celého vytvořeného zařízení, čehož si cením. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. Obsahuje pouze několik překlepů, jinak se student vyjadřuje jasně a věcně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 46/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 22240