VICEN, Š. Webový portál pro podporu výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Schimmel, Jiří

Cílem bakalářské práce bylo vytvořit na platformě WordPress portál pro podporu výuky, který bude obsahovat sekce, které se uživatelům zpřístupní až po přihlášení přes portál VUT. Záměrem bylo, aby tyto sekce byly přístupné pouze zaměstnancům FEKT a studentům vybraných oborů. Ke zjištění oboru je ale nutná podpora ze strany CVIS, konkrétně realizace skriptu, který by podle VUT ID získaného při přihlášení vracel příslušnost k fakultě a studijní obor. U většiny modulů bylo předpokládáno, že budou použity WordPress plug-in moduly jiných autorů (fotogalerie, odběr novinek, diskusní fórum, kalendář akcí, databáze studijních materiálů). Úkolem studenta bylo realizovat přihlašování pomocí jazyka SAML a vazbu na úložiště souborů. Pro obojí ale použil WordPress plug-in moduly jiných autorů. Formulaci zadání „které zadá uživatel ručně při nahrávání souborů na úložiště nebo formou textového souboru, který bude obsažen v nahrávaném adresáři“ si vyložil ne jako možnost volby pro uživatele, ale možnost volby pro něj a realizoval pouze zadávání při nahrávání souborů, což umožňoval použitý plug-in File Away. Na toto nedorozumění byl student upozorněn na konzultaci 5. dubna 2017, podle jeho názoru už ale nebyl dostatek času druhou variantu doprogramovat. Doplňkové informace (poznámky, použitý software) je nutné při nahrávání zadávat do závorek za název souboru, což není na stránce uvedeno. Student nebyl schopen toto zadávání přepracovat do přehledného formuláře, přestože na to byl upozorněn. Velikost souborů je omezena na 8 MB, což je pro zamýšlený upload projektů hudebních SW nedostatečné (velikost bývá obvykle stovky MB). Z textu práce vyplývá, že student realizoval pouze funkci unzip.php pro rozbalení ZIP archivů ne serveru. Tato funkce je nutná pro požadovaný upload projektů v ZIP archivech. V textu práce student zmiňuje také funkci class.fileup.php, ta je ovšem součástí převzatého plug-in modulu File Away použitého pro úložiště souborů, a student v práci nepopisuje, v čem spočívá jeho modifikace, pokud nějakou provedl (kromě případného překladu rozhraní do češtiny). Z hlediska přihlášení pomocí VUT ID se student spolehnul na WordPress plug-in modul SAML 2.0 Single Sign-On a v textu práce neřeší proces kontroly studijního oboru přihlášeného uživatele a omezení přístupu k některým stránkám portálu. Přestože bez podpory CVIS není možné toto realizovat, byl student upozorněn, aby v textu práce možné řešení popsal. Zadání bylo splněno minimálním možným způsobem, jak si jej student vyložil. Přes upozornění neprojevil snahu o nápravu a jeho bakalářská práce je na úrovni středoškolského projektu. Z formálního hlediska práci vytýkám zejména kvalitu některých obrázků (2.1, 2.3).

Navrhovaná známka
D
Body
60

Posudek oponenta

Povoda, Lukáš

Student ve své práci realizoval webový portál pro výuku. Portál byl nasazen na dočasné testovací doméně, na které následně probíhalo testování. Za nedostatky aplikace pokládám problematický modul úložiště, kde nefunguje nahrávání jednotlivých souborů. Nahrávání zip souborů funguje podle popisu, dizajnově však nezapadá do webu a působí, že jej student udělal narychlo. Nahrané soubory však není možné nijakým způsobem zobrazit nebo stáhnout. Přihlášení uživatelů pomocí SSO systém odmítá, systém vrací informaci, že není povoleno administrátorem. Z práce není jasné, které moduly byli přímo studentem vytvořeny. Samotný systém WordPress již obsahuje spoustu pluginů, které je možno aktivovat jedním kliknutím. Práce je na dostatečné odborné úrovni. Vytknul bych závěr práce, kde chybí zhodnocení dosaženého výsledku. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni. V práci se však vyskytuje nevhodné dělení slov (např. WordP-ress, MyS-pace) nebo chybějící vysvětlení zkratek v textech.

Navrhovaná známka
D
Body
60

Otázky

eVSKP id 101893