ŠIMKOVÁ, D. Analýza používaných marketingových nástrojů a návrhy pro zvýšení jejich účinnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Předložená práce má solidní úroveň. Autorka prokázala svou orientaci v oblasti marketingu - a to jak v teoretických koncepcích, tak v praktickém využití analytických a syntetických postupů. Otázky pro obhajobu: V analýze upozorňujete na to, že jednou ze slabin společnosti je její krátké působení na trhu. V čem vidíte specifika firem s krátkou historií působení na trhu při využití marketingových nástrojů? V návrhové části uvádíte m. j. doporučení k využití konkurenční výhody - argumentu, že společnost má vlastní tiskárnu. Jak byste tuto skutečnost promítla do komunikace a jaký efekt od toho očekáváte? Jak byste ho změřila?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Hlavním cílem práce je navržení takových postupů/řešení, která by vedla ke zvýšení účinnosti používaných marketingových nástrojů. Práce vychází z poměrně rozsáhlého vymezení teoretických pojmů, analytická část obsahuje řadu poznatků, které však nejsou vždy důsledně dotažené do konce, tj. do podoby kritické analýzy. Obdobně to platí i o návrzích - i ty jsou sice poměrně "pestré" (tj. obsahují řadu opatření), ale nejsou vždy důsledně konkretizované z pohledu očekávaných nákladů na jejich realizaci, organizačních či jiných omezení a očekávaných výsledků. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Postup řešení je standardní, autorka postupovala logicky, od vymezení teoretických východisek, přes analýzu základních marketingových nástrojů k návrhům. Použité metody jsou vhodně vybrané a poměrně dobře aplikované. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka dokázala v řadě případů nalézt relevantní údaje, ne vždy je však dokázala kriticky zhodnotit (viz např. popis využití nástrojů podpory prodeje, nebo účasti na veletrzích). | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Návrhová část obsahuje řadu podnětů, které by se - po dotažení do praktické roviny - daly vzít jako základ pro realizaci. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce je po stránce formálních náležitostí, terminologie a jazykové úrovně zpracovaná na velmi dobré úrovni. Větší pozornost by bylo vhodné věnovat souladu mezi teoretickou a návrhovou částí práce - některé pasáže působí poněkud "odtrženě", nejsou důsledně provázané - například vazba mezi teoretickým pojetím 5C při cenové tvorbě a způsobem provedení analýzy a návrhů v oblasti cenové tvorby. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Bez připomínek. |
Bakalářská práce obsahuje celou řadu velmi užitečných rad a doporučení pro zvýšení efektivity užívaných marketingových nástrojů, které je možné v praxi uplatnit. Ačkoli je problematika nové technologie aditivní výroby poměrně složitá, pisatelka velmi dobře pochopila její princip a vhodně vybrala další nástroje, které mohou jmenované firmě pomoci k jejímu růstu. Zejména oceňuji cit pro detail v analýze marketingového mixu u e-shopovéh řešení. Zákazník je velmi citlivý na i malé změny. Dle mého názoru jsou i v tomto případě doporučená opatření zvolena tak, že mohou mít jen velmi malý negativní dopad na stávající zákaznickou základnu. Z tohoto důvodu hodnotím práci jako velmi dzdařilou, pro firmu prospěšnou a doporučuji tuto práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 108030