DUBNICKÝ, D. Návrh rozvoje osobnosti manažera [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Práce je na velmi dobré úrovni. Student prokázal schopnost samostatně pracovat, sestavit vlastní dotazník, nasbírat data & analýzovat je pomocí statistických testů. Student neopomíjel ani ekonomické hodnocení svých návrhů. Otázky vedoucího k obhajobě práce: 1. Mají faktory jako věk, pohlaví, průmysl vliv na výsledky testů? A pokud ano: Jaký? 2. Je jednorázový koučink dostačující, aby zajistil lepší samomanagement manažerů?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Student splnil hlavní cíl bakalářské práce, kterýmž bylo "bližší představení pozice manažera a jeho lidské osobnosti a popis a doporučení způsobů, jakými by se měli manažeři vzdělávat v oblasti osobnostního seberozvoje s cílem dosahovat kariérní úspěchy a také v osobním životě žít naplněný a spokojený život." | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Student prováděl online průzkum a získal velký počet odpovědí od manažerů. K tomu student využil dva ověřené výzkumné dotazníky, které bez porušení vazeb aplikoval. Tímto získal dostatečně velký soubor respondentů. K vyhodnocení se rozhodl student použit Spearmanův test. Tímto byl schopen prokázat anebo vyvrátit statistický provázaný vztah na úrovni p | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Závěry jsou logické a jasné a jsou na velmi dobré úrovni. Student se snažil ukázat, že dané výsledky nejsou jenom teoretického razu, ale mají i praktické využití. Prokázaný zisk vypadá však nadhodnocené, např. na základě zaujatosti respondentů na který student poukazuje. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Student svým souborem a svou analýzu poskytuje informace o životném stýlu manažerů. Jedná se o poměrně velký soubor respondentů, který může být zajímavý i jako druhotný zdroj informace. Na základě návrhů a analýz se však da předpokládat, že manažeři neumějí splnit ideál, který teorie představuje. Z obou analýz jde však vyvodit, že i manažeři nevyčerpají svůj skutečný potenciál. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Uspořádání a struktura práce jsou v pořádku. Příloha 2 představuje sice výsledky v rámci dotazníku, ale nejsou v rámci práce vyhodnocené. Je zde možnost i tyto informace ještě zpracovat pro další výzkum. Zdroje mají zdánlivě různé formatování textu (šedá vs. černá barva). | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Report prozkoumání shod s jinými prácemi udává shodu 61%. Shodu 60% však existuje s předchozí verzí této práce. Student správně citoval použité zdroje. |
Stanovený cíl je naplněn částečně. Doporučení v návrhové části práce vycházejí z provedené analýzy, nicméně jsou ve velmi obecné rovině. Teoretická východiska vycházejí z relevantních odborných zdrojů, student prokázal dobrou schopnost práce tvorby literární rešerše ke zkoumanému tématu. Student volil spíše tradiční přístupy, principielně stále velmi vhodně aplikovatelné, nicméně by bylo vhodné také čerpat z modernějších přístupů a zdrojů v této oblasti. Některé z pojednávaných oblastí jakou je např. koučování, jež je možné vnímat jako jednu z klíčových metod manažerského rozvoje, jsou pojednány velmi povrchně. Metodicky student postupoval vzhledem k řešenému problému vhodným způsobem, kvituji použití validovaných dotazníků. Pozitivně lze hodnotit snahu studenta o doplnění možné aplikace obecných výstupů realizovaného výzkumu do manažerské praxe. Nicméně student zvolil zpracování zkušeností kouče, vhodnější pro reflexi získaných výstupů by bylo aplikovat doporučení přímo na konkrétního manažera. Doporučení tak stále zůstávají na velmi obecné úrovni. Doplněn byl také odhad potenciálních nákladů, nejsou však uvedena kritéria výběru poskytovatelů uváděných služeb (viz tabulka č. 12 na str. 80). Celkově lze konstatovat, že si student zvolil jedno z velmi důležitých a potřebných témat v oblasti rozvoje manažerů a prokázal snahu o porozumění tématu. Analytická část byla zpracována na vcelku dobré úrovni. Návrhová část je stále spíše v obecné rovině, i přes snahu studenta zapracovat zkušenosti trenéra z oblasti rozvoje manažerských dovednodností.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 154329