MUNK, T. Postupy při řešení poruch letadlových soustav za letu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Problematika řešená v bakalářské práci nebyla pro studenta zcela nová. Ze své letecké praxe ví, že na řešení mimořádných letových situací musí být posádka dobře připravena. Informace o řešení vybraných mimořádných situací získával z provozních příruček letounů, Internetu a odborné literatury. Konzultací využíval především na ujasnění zadaných úkolů a korekci svých názorů. Připomínky k jednotlivým částem práce uvážil a respektoval. Z vlastního zájmu i z hlediska dalšího studia leteckého oboru a budoucího pilotního zaměření věnoval velkou pozornost letounu B-737 NG, kde v souladu se zadáním řešil problematiku vysazení pohonné jednotky, poruchy podvozku, palivové soustavy, porušení přetlakování a ztráty komunikace. Úspěšně se snažil o zobecnění postupů při řešení mimořádných situací uvedených palubních soustav. Text vhodně a uvážlivě doplňoval obrázky. Ve své bakalářské práci prokázal schopnost základní orientace v problematice řešení mimořádných situací vznikajících na palubě letounů. Získané poznatky a výsledky využije především ve své budoucí letecké praxi, případně i jako učební pomůcku pro zájemce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor splnil zadání bakalářské práce. Při zpracování činností v jednotlivých neobvyklých situacích vycházel autor z letové příručky letounu B737 NG. U jednotlivých situací jsou uvedeny obecně prováděné postupy a následně stanovené postupy pro letoun B737. V práci se autor mohl také zaměřit na situace související s poruchami částí palivové soustavy a se ztrátou navigačních systémů. Kapitolu 5, která se zabývá poruchami podvozku mohl autor doplnit o informace související s činností motorů. Po grafické stránce je práce dobře zpracována, doplněna množstvím příloh. Autor v textu minimálně používá odkazy na použité zdroje. Odkazy na internetové zdroje uvedené v seznamu literatury neodpovídají požadavkům na uvádění citací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 11778