ZMRZLÝ, D. Interakce s kolaborativním robotem pomocí rozšířené reality [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Pan Zmrzlý ze začátku práce řešil spíše technické problémy se zprovozněním nástrojů a knihoven. Konzultace tak probíhaly spíše nepravidelně. V polovině roku se ale četnost zvýšila a pan Zmrzlý byl schopen technické problémy vyřešit a výsledkem jeho práce je tak metoda pro manipulaci koncovým efektorem robota, kterou integroval jako rozšíření existující aplikace AREditor pro HoloLens.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání navazuje na předchozí diplomovou práci a cílí na zlepšení její uživatelské zkušenosti. Na zadání tak lze nahlížet jako na obtížnější, neboť vyžadovalo důkladné pochopení kódů k již existující aplikaci a práci s nevšedním kusem HW. | ||
Práce s literaturou | Student si sám aktivně vyhledával relevantní literaturu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Pan Zmrzlý byl zkraje řešení spíše méně aktivní a konzultace probíhaly spíše nárazově a nepravidelně. Četnost konzultací se rapidně zvýšila v letním semestru, kdy pan Zmrzlý překonal počáteční technické překážky a tématu se plně chopil. | ||
Aktivita při dokončování | Praktická část práce i její textová podoba byly dokončeny v dostatečném předstihu a jejich obsah byl řádně konzultován. | ||
Publikační činnost, ocenění | Výsledky práce jsou integrovány do existující aplikace AREditor pro HoloLens, vyvíjené v rámci výzkumné skupiny Robo@FIT. |
Celkově je práce podařená. Problém shledávám s jejím rozsahem a splněním bodu dva zadání. Technická dokumentace neobsahuje velké množství chyb. Realizace je omezenější, ale je vyvážena uživatelským testováním a složitostí frameworku. Hodnotím známkou na hranici C a B (80 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání je průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání je obecné. U klíčového bodu zadání č.2 : "Vyberte vhodné metody a nástroje a navrhněte uživatelské rozhraní, které umožní pomocí HoloLens skrze platformu ARCOR2 programovat a interagovat s kolaborativním robotem." je sporné, zda je vyřešen. Studentova realizace umožňuje pouze manipulovat s hlavou robota pomocí několika možností. Nejsem si jist, zda studentova práce odpovídá zadání "programovat a interagovat s kolaborativním robotem". | ||
Rozsah technické zprávy | Práce mi připadá kratší. Množství informací o návrhu a implementaci není největší. Pravděpodobně to odráží realizaci, která není příliš obsáhlá. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Technická dokumentace je pochopitelná po prvním přečtení. Nezabředává do přílišných detailů a je adekvátně strukturovaná. Problematická je sekce implementace, kde se občas vyskytují názvy tříd a skriptů, ve kterých se hůře orientuje. Za další nevhodnou část považuji text v měření, kde se v první osobě jednotného čísla popisuje rovnice. | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Práce obsahuje několik přestupků vůči jazykové a formální stránce. Zkrácený seznam problémů: Citační čísla jsou uvedena za tečkou nebo chybí jméno autora či název zdroje. První osoba množného čísla. První osoba jednotného čísla. Hvězdička místo symbolu pro násobení. Záměna spojovníků a pomlček. Rastrové obrázky u diagramů. Chybějící nezlomitelná mezera u procent. ... | |
Práce s literaturou | 80 | Práce cituje větší množství zdrojů - 28. Zdroje mají vhodnou kvalitu. Za problematické považuji jejich využívání. Citační čísla jsou využita jako větné členy. Jsou uvedeny za tečkou a není uveden název zdroje. | |
Realizační výstup | 70 | Realizace obsahuje posun hlavy robota několika způsoby. Za obtížné považuji seznámení se s větším frameworkem na kterém v průběhu let pracovalo mnoho lidí. Rozsáhlejší jsou uživatelské testy, na kterých práce stojí. | |
Využitelnost výsledků | Práce vyhodnocuje různé způsoby manipulace s robotickou hlavou. V technické dokumentaci je podáno shrnutí testů. To může sloužit jako vodítko pro návrh způsobů programování robota. |
eVSKP id 156558