MRKVOVÁ, A. Návrh marketingového mixu potravinářské společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového mix potravinářské společnosti s cílem zlepšení pozice společnosti a jejích produktů na trhu a oslovení dosud neoslovených segmentů. Postup řešení odpovídá tématu práce. Studentka provedla detailní popis a analýzy makro a mikroprostředí stávající situace, nezohlednila však potenciální konkurenty na plánovaných segmentech s ohledem na předkládané návrhy v podobně nových produktů. V rámci analýzy SWOT jsou uvedeny faktory, které nemají oporu ve vypracovaných analýzách. Návrhy jsou ne zcela dokončené. Jejich praktická realizace by vyžadovala podrobnější rozpracování. Závěrečná práce je zpracována uspokojivým způsobem. Obsahuje výraznější nedostatky, které neovlivňují výsledky práce. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě závěrečné práce: 1) Můžete vysvětlit, o jaké příznivé podmínky podnikání se jedná z pohledu příležitostí ve SWOT analýze? 2) Z čeho vychází hrozba živelných pohrom v rámci SWOT analýzy? 3) Můžete, prosím, vysvětlit stanovení výše nákladů na pronájem automatů v různých variantách (tabulka č. 11 na straně 79)? 4) Na základě čeho jste stanovila předpokládaný procentní nárůst tržeb v jednotlivých variantách (viz tabulka č. 16 na straně 85)? 5) Navrhujete se zaměřit na segment ovocných nápojů. Kdo je typickým zákazníkem tohoto segmentu, na kterého se chcete zaměřit?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D |
Zvolený postup řešení odpovídá tématu bakalářské práce. Jednotlivé kroky v analytické části však neodpovídají logickému uspořádání tohoto postupu. Pro odpovídající návrhy není jednoznačně v bakalářské práce řečeno, na jaký cílový segment bude práce zaměřena. Vzhledem k zamýšlenému návrhu produktu postrádá práce podrobnější analýzu konkurence pro navrhovaný produkt - analýza stávající konkurence (výrobci polotovarů) je pro trh nápojů zcela nerelevantní. Provedená SWOT analýza obsahuje některé položky, které nemají oporu v předcházejících dílčích analýzách. Uplatnitelnost uvedených návrhů je na slabé úrovni, jelikož se jeví jako nedokončené. Jednotlivé návrhy pak postrádají podpůrné informace a argumenty pro jejich úspěšné zavedení (např. pro věrnostní program se uvažují plastové karty s čipem, ale již se vůbec nehovoří o potřebě modulu do stávajícího informačního systému a odpovídající náklady).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B | ||
Splnění stanovených cílů | D |
eVSKP id 111115