ADAMOVÁ, D. Kopřivnice 3.0 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2024.
Práce na bakalářském projektu se vyznačovala aktivním přístupem autorky a kontinuální prací na jeho vývoji. Koncept návrhu byl postupně dopracován do výsledné podoby bez zásadních kompromisů či revizí původní myšlenky a teoretických východisek. Obsah i forma zpracování, dle mého názoru, vykazují celkově vysokou úroveň závěrečného projektu. Předloženou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 90.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Přístup studentky ke zpracování hodnotím jako velmi aktivní a cílevědomý s dobrým časovým rozvrhem práce. |
Posuzovaná bakalářská práce studentky Dominiky Adamové je komplexní a velmi kvalitní, splňuje veškeré požadavky na bakalářskou práci ve smyslu platných předpisů. Studentka prokazuje předpoklad k budoucímu výkonu architektonické profese.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | Urbanistický návrh nebyl předmětem bakalářské práce. Posuzovaná bakalářská práce zcela přebírá společné „modelové“ řešení“ vytvořené pěticí studentů v předchozím semestru. Idea drúzy nesourodých objektů vychází sice z podrobné analýzy a funkčních požadavků odkonzutovaných se zástupci města, ale v inkriminovaném místě, tj. jako severní „bránu“ do centra města, si lze představit i městotvornější návrh. Škoda, že studenti nevyužili možnosti nabídnout pět alternativních urbanistických konceptů. | ||
Provozní řešení | A | Vnitřní uspořádání objektu je důsledně promyšlené, vyhovuje standardním hygienickým a provozním požadavkům na předškolní dětské zařízení, kromě toho návrh citlivě aplikuje koncept Montessori. Zapojení atria do hmoty objektu je z funkčního hlediska logické, nicméně vzhledem na nevelký objem je v konfliktu s požadavky tepelného režimu budovy i celkové ekonomie. Sympatické je doplnění detailem vybavení interiéru. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Stavebně konstrukční řešení vychází z dispozičních požadavků volného vnitřního prostoru denních místností. Uplatnění prvků skeletu v hlavní hmotě, zděných konstrukcí v přidružených provozech a prvků dřevostavby na fasádě je odůvodnitelné. Řešení je doloženo jak přehledným celkovým konstrukčním schématem, tak detaily všech charakteristických prvků stavby. Je sympatické, že autorka dokládá i koncepci řešení TZB, včetně využití dešťové vody. Jediným diskutabilním bodem je vlastní realizovatelnost, stavba bude pravděpodobně realizačně i provozně vzhledem k nabízeným účelovým jednotkám nákladná a v maloměstě Kopřivnice asi nereálná, nicméně jako studentský projekt návrh akceptuji. | |
Architektonické řešení | A | Architektonické řešení je logickým průnikem funkce a konstrukce budovy. Dům je osazen v zeleni, která má spíše veřejný charakter. Přechod mezi exteriérem a interiérem se proto odehrává v atriu, jež je plně k dispozici k dennímu bezpečnému pobytu dětí. Architektura tu není jen nějaká obálka, ale komplexní řešení vnějšku a vnitřku budovy. | |
Formální úroveň | A | Práce je logicky uspořádána a velmi kvalitně a nápaditě adjustovaná. |
eVSKP id 159615