GULABIAN, D. Komparace sociální politiky České republiky a Maďarska [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Autorka bakalářské práce splnila cíl, který si vytyčila pouze dostatečně. Komparace sice byla provedena, ovšem s využitím jiné než plánované regresní analýzy. Zde došlo k zjevnému nepochopení metodiky, kterou si autorka vybrala k řešení práce. Autorka rozšířila svoji práci o posouzení dopadu pandemie COVID 19 na občany komparovaných států. Na zpracovaní práce pracovala s nadšením a získala velké množství dat, která byla zpracována pouze vizuální komparací, nikoliv regresní analýzou, jak autorka plánovala. Přesto je nutné konstatovat, že práce má svoji vypovídací hodnotu. I přes skutečnost, že obě země nejsou členskými státy Eurozóny, jsou zjištěné hodnoty komparovány jednotně v EUR. Autorka použila pro zjištění dopadu pandemie výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného v České republice a Maďarsku, které vyhodnotila v kapitolách 3.4. a 3.5. Práci DOPORUČUJI K OBHAJOBĚ. Otázky k obhajobě: 1) Popište rozdíl v prezentaci výsledků mezi vámi provedenou komparací a plánovanou regresní analýzou. 2) Existuje statistická závislost mezi výší dávek sociální podpory a přijmy do státního rozpočtu? Zjištění prezentujte graficky i výstupem ze software pro jednotlivé dávky, které jste popisovala v práci. 3) S použitím regresní analýzy predikujte vývoj ve vyplacených dávkách jak v Maďarsku, tak v České republice: podpora v nezaměstnanosti, nemocenské a rodičovského příspěvku. Predikci v roce 2020 porovnejte se skutečnými hodnotami (pokud jsou již k dispozici). 4) Z hodnot, které popisujete v grafu 15, str. 50 nabývá čtenář dojmu, že porodnost v Maďarsku je výrazně vyšší než v ČR při přibližně stejném počtu obyvatel obou zemí. Z textu pod grafem však vyplývá, že v ČR rodí 1 800 000 osob. Interpretujte tyto výsledky, případně proveďte korekci. 5) Jaké hypotézy jste si stanovila pro vyhodnocení dotázníkové šetření? Podařilo se vám hypotézy verifikovat? Doložte výsledky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | Autorka bakalářské práce splnila cíl, který si vytyčila pouze částečně. Komparace, která byla hlavním cílem byla provedena, nicméně v analytické části měla být provedena regresní analýza. Ta provedená není. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Navržené metody byly pro zpracování bakalářské práce vhodné. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | Autorka provedla komparaci vizuálně a srovnáním získaných dat. Na základě této komparace je schopna interpretovat dosažené výsledky. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Provedené srovnání je zajímavé a relevantní, je možné ho využít např. pro zakládání sociálního podnikání. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce splňuje požadavky kladené na formální náležitosti pouze uspokojivě. Např. tabulky nejsou přímo v textu, jsou vkládané, což hodnoty rozmazává. Jazyková úroveň práce je nižší, neboť čeština není rodným jazykem autorky. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Je použité dostatečné množství relevantní literatury, i přes opakované výtky nejsou citace upraveny podle přílohy směrnice 1/2019 příloha č.2B. |
Práce splňuje charakter komparace mezi dvěma státy z pohledu pandemické krize. Postrádám ale hlubší rešeršní a hlavně praktickou část. V práci chybí definovaní hypotéz pro výzkumnou část a tudíž taky diskuze. V závěrečném shrnutí bych očekával důkladnější analýzu, než jen že obyvatelé jsou nespokojeni s pandemií. Otázka oponenta: V práci jsem nenašel důvod srovnání ČR a Maďarska. Kde vidíte důvody komparace těchto dvou států?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Praktická využitelnost výsledků | E | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | E |
eVSKP id 134998