NOVÁK, A. Zabezpečování kvality ve strojírenské výrobě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Vlastní text předložené bakalářské práce je zpracován na 24 stránkách, což překračuje požadavek na minimální rozsah bakalářské práce dle požadavku uvedeném v části F Směrnice děkana č. 3/2022. Student zpracoval bakalářskou práci v souladu s vytyčenými cíli a v rámci možností dle dostupných informací z firmy TE Connectivity Czech s.r.o. působící v sektoru automotive. Všechny zadané cíle bakalářské práce byly zpracovány v dílčích kapitolách. Student prokázal schopnost vhodně používat zvolené nástroje managementu kvality, velmi dobře interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. Mohu konstatovat, že student předloženou prací prokázal dobré znalosti v oblasti managementu kvality včetně schopnosti aplikovat tyto znalosti při řešení managementu kvality na případové studii z průmyslové praxe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Tato bakalářská práce (BP) se věnovala „Zabezpečování kvality ve strojírenské výrobě“ a odpovídá zadání. Cíle BP student splnil a práci logicky rozdělil na úvod, hlavní kapitoly a závěr. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na dobré úrovni s minimem stylistických a pravopisných chyb. V rešeršní práci student popsal systém managementu kvality a uvedl zde několik technik např. Kaizen, kde autor má drobnou chybu v názvu autora Kaizenu (má Masaiaki, ale má být Masaaki) a dále uvedl základní nástroje kvality. V praktické části se student zaměřil na neshodné výrobky a vlastní text zpracoval dobře. Student řešil problematiku na vybraném pracovišti, kde se zaměřil na výrobu aktuátoru a popsal jeho výrobní proces, který vhodně doplnil obrázky. Dále definoval několik ukazatelů kvality a na jeden z nich „neshodné výrobky“ aplikoval dva základní nástroje Paretův diagram a Ishikawa diagram (diagram příčin a následků). Student vyhodnotil data z jednoho měsíce, ale zajímavé by bylo srovnání i s předchozími měsíci, jestli se jedná o ojedinělý výskyt vad nebo se jedná o dlouhodobější problém. Student si získaná data zpracoval a na základě výsledku doporučil některá řešení. Student prokázal schopnost vhodně interpretovat dosažené výsledky a vyvodit z nich závěry. Student při práci vychází z doporučené literatury, kterou doplnil i dalšími zdroji a ty řádně ocitoval, pouze chybí citace ze zahraničních článků. Práce jako celek představuje dobrou publikaci, která může být využita v praxi. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 158149