JELÍNEK, D. Interpolační a aproximační spline křivky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Student zpracoval téma spline křivek. Práce obsahuje splnění všech zadaných cílů, první část nastudování problematiky spline, druhá část poté obsahuje algoritmické zpracování vybraných metod - vykreslení základní křivky, prokládání dat zadanými body. V závěrečné části je popsán vliv jednotlivých parametrů na tvar křivky (stupeň, uzlový vektor). Celá práce je doplněna o soubor velmi názorných obrázků. Programy jsou napsány pomocí Matlabu a student vytvořil i velmi pěkné grafické uživatelské rozhraní pro ovládání programů. Student pracoval samostatně, pravidelně téma konzultoval. Práci doporučuji k obhajobě a doporučuji hodnocení B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce se zabývá použitím B-spline a NURBS křivek pro interpolaci a aproximaci bodů v rovině a prostoru. Téma je aktuální s velkým potenciálem použití v praktických aplikacích. Samotný text začíná druhou kapitolou, která se věnuje B-spline funkcím a křivkám. Následující kapitola zavadí obecnější NURBS křivky. Kapitola číslo 4 se věnuje interpolaci bodů a kapitola číslo 5 jejich aproximací. Kapitola 6 seznamuje čtenáře s aplikačními programy, které byly vytvořeny v rámci řešení této bakalářské práce. Pominu-li číslování úvodu, závěru a seznamu příloh, uspořádání kapitol je logické, text přehledný a doplněný ukázkovými příklady. Ze seznamu použité literatury je vidět, že student čerpal teoretický základ i z cizojazyčných zdrojů, což vedlo ke špatnému překladu pojmu "control points". V celé práci se mluví o kontrolních bodech místo řídících bodech. V kapitole 4 je nevhodně použit motivační příklad pro interpolaci bodů. Rozmístění meteorologických stanic a interpolace teploty mezi nimi vede na interpolační plochy, nikoliv křivky. Větší preciznosti psaného textu bych uvítal v kapitole 5, kde např. u vztahu 5.2 na straně 22 je uvedena pouze suma kvadrátů odchylek a není ničemu přiřazena. Dále tato hodnota je závislá na hodnotě m, která se přímo ve vztahu nevyskytuje. Na straně 23 vztahy 5.7, 5.8 a 5.9 patří ke vztahu 5.6, tudíž by neměly být číslovány. Bakalářská práce je na velmi dobré úrovni, student prokázal orientaci v dané problematice a cíle práce byly splněny v plném rozsahu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 125267