POSPÍŠEK, M. Chemické modifikace polypropylénových povrchů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2014.
Na základě literární rešerše zpracoval student teoretickou část diplomové práce, pojednává o reakcích PP povrchů a metodách charakterizace modifikovaných povrchů. V praktické části student fotoiniciovanou polymerací připravil a charakterizoval modifikované PP povrchy, velkou pozornost věnoval vlivům reakčních podmínek na vlastnosti modifikovaného povrchu. Práci student vypracoval samostatně, prokázal výborné teoretické znalosti a laboratorní zručnost. Celkově hodnotím diplomovou práci stupněm "výborně / A".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | B | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A |
Téma diplomové práce Bc. Marka Pospíška „Chemické modifikace polypropylenových povrchů“ je bezesporu velmi zajímavé nejen teoreticky, ale nabízí i celou řadu možných užitečných aplikací. Cíle a požadavky zadání stanovené školitelem student podle mého názoru splnil. Po podrobném prostudování práce jsem nabyl přesvědčení, že student přistupoval k řešení úkolu s velkým zaujetím pro toto téma, zejména v části experimentální. Značné připomínky mám však ke kapitole 2 (Teoretická část), zejména k částem 2.1 – 2.3. Literární rešerše byla zadána všeobecně na možnosti modifikace a metod charakterizace upravených povrchů PP v pevné fázi, tedy na úpravy heterogenní, což se mělo objevit zcela jistě mezi klíčovými slovy, ale nejlépe i v názvu práce a názvech úvodních kapitol. V celé teoretické části je neobyčejně vysoký počet pravopisných i syntaktických chyb, jakoby text neprošel vůbec korekturami. Jen závažné (opakované) nepřesnosti: radikály jsou terciární, ne „terciální“; iniciátory jsou termické, ne „termální“. Slang: „nabourání povrchu“, novotvary: „předpříprava“, „iniciaciovaná“ modifikace. Korekturu vyžaduje i anglický abstrakt. Chemické modifikace povrchů není logické dělit na reakce na polymerních řetězcích a reakce roubováním – obojí se odehrává na polymerech sestávajících vždy z řetězců. Pojem roubování se správně používá jen pro vznik speciálních kopolymerů. Fotochemická část by mohla být uspořádána více systematicky. Z teoretické části vyplývá, že diplomant má dosud málo zkušeností s psaným odborným textem (což není výtka), ale že zjevně málo využíval konzultací se školitelem. Ke kapitolám 2.4 a 2.5 zásadní připomínky nemám. Kapitoly 3 (Experimentální část) a 4 (Výsledky a diskuse) jsou výrazně lepší a svědčí o tom, že diplomant je experimentálně zručný a má tvůrčí a současně praktický přístup k řešení technologických problémů. Provedl značný počet zajímavých, kvalitně a pečlivě vyhodnocených experimentů. Interpretace výsledků, jejich diskuse i závěry práce jsou zpracovány velmi dobře, musím však vytknout chybu danou opět menšími zkušenostmi: v obrázcích a tabulkách v kapitolách 4.3 – 4.6 většinou chybí v legendě údaj(e) nezbytné k tomu, aby obrázky a tabulky byly samostatně čtivé (tj. bez listování v textu). Pozor na unáhlený závěr v kapitole 4.8 při srovnávání účinnosti roubování LDPE a PP. Celkový přístup k řešení hodnotím výborně, diplomová práce je cenným příspěvkem ke studované problematice a dobrým základem dalšího vývoje těchto procesů. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům hodnotím diplomovou práci Bc. Marka Pospíška stupněm B – velmi dobře. Výslednou známku určí komise podle úspěšnosti obhajoby.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Využití literatury a její citace | A |
eVSKP id 66921